Domaci automatizace

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Květen 12 10:32:58 CEST 2005

Ja som sa nad tym vecer trocha zamyslel a vidim to BEZNADEJNE.
Teda nejaku moznost zjednotit sa.

Len za tychto par dni tu padlo X najrozmanitejsich koncepcii casto
navzajom absolutne nezlucitelnych, a pritom vsetky maju nieco do seba.

Spomenuli sa tu topologie (hviezda/zbernica/nieco medzi tym),
architektura (centralizovana/decentralizovana/nieco medzi tym :-)),
platforma (8-bit jednocip/PC/Palm/nieco medzi tym), jazyk
(asm/interpretovany/kompilovany/nieco medzi tym), komunikacia v roznych
urovniach (485/1Wire/ethernet/snurky :-)) atd.atd. Co sa na takomto
bordeli preboha da zjednotit?

No a ak sa nieco zjednotit da, tak to uz zjednotene je - to je to o com
v kuse hovori Kosta - vid www.konnex.org . Mozno to nie je ono, za normu
(KNX) resp. clenstvo sa plati (2500E do 10 ludi) a je to asi urcene fakt
do vacsich budov; ale kedze vznikla zlucenim viacerych noriem viacerych
vyrobcov co to uz nejaky ten cas robia, je vychytana; a daju sa kupit aj
hotove krabicky - hoci len pre inspiraciu.

A ak nie, tak si to pekne bastlime sami pre seba, sem-tam vymenme nejake
info ci inspiracie a je to.

Len moj nazor.

wek