PWMka prakticky

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Úterý Květen 10 09:53:10 CEST 2005

Ve svem synchronizatoru promitacka - videokamera bych chtel zkusit ridit
motor promitacky PWMkou. V promitacce (MeosDuo) je nejaky 24V ss motor tusim
MEZ Nachod.
Doposud je regulace resena tak, ze z trafa s dvojcestnym usmernenim (doufam,
ze to pojmenovavam spravne, zkratka trafo s vyvedenym prostredkem a misto
Greatzu jen dve diody) po vyhlazeni kodanem 1G leze zhruba 30V a ty jsou do
motoru privedeny prez tranzistor KD602, ktery je rizen potenciometrem (jeste
je tam mezi tim jeden zesilovaci tranzistor).
Je tam pojistka 2A, takze vetsi proudy tam zrejme netecou.

Chtel bych se zeptat:
1)Zda novy vykonny clen pro PWMku by mohl vypadat dle prilozeneho obrazku
2)Jaky tranzistor by se tam hodil (nasel jsem v GM katalogu STP36NF06
60V/30A, ale byl to vpodstate prvni s trosku odpovidajicim napetim a proudy a
cenou :-) v poradi)
3)Jak velke maji zhruba byt odpory R1 a R2 a je tam vubec R1 potreba? (R2 je
ochrana aby tranzistor byl zavreny, kdyz po resetu bude port PICA ve vysoke
impedanci)
4)Jakou frekvenci by PWMka mela bezet aby to tomu ss motoru rozumne
vyhovovalo.
5)Jak je to s rusenim takove veci. cca 10cm od motoru bude stat videokamera
(digitalni). Nezblazni se z tech pulzu do motoru?

Omluvte moje zrejme zcela newbie dotazy, ale mimo pokusu s LEDkou jsem
prakticky s PWMkou nikdy nic nedelal.

Jakub Serych