MC68060 vs. MC68SZ328

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Úterý Květen 10 07:44:03 CEST 2005

pokud ten procesor(pc), bude jen o 1/5 rychlejsi, asi se najdou
oblasti(simulace atd), kde uspora 1/5 casu muze vyvazit rozdil ceny
procesoru i za par hodin.
tomik.

-----Original Message-----
From: Honza [mailto:jan.kuba@seznam.cz]
Sent: Monday, May 09, 2005 4:03 PM
To: HW-news
Subject: Re: MC68060 vs. MC68SZ328

Neni to mozna tak uplne nejlepsi priklad ale:

AMD Sempron 2200+ BOX <product.jsp?artno=29609>    cena cca 1800 kc

AMD Opteron 850 BOX <product.jsp?artno=30870>      cena cca 48 000 Kc

Myslite , ze  ten procesor za 48 KKc je  26x vykonejsi, nez ten Sempron??

Nebo ze vyrobni naklady jsou tolikrat vetsi?

Mam doma repracky u PC cca za 500 Kc.

Muj znamy ma v obyvaku reproboxy od Dennona za cca 50000 kc.

Nerek bych, ze mu to hraje 100x lip, nez ty moje bedynky u PC.

Myslim, ze jsme si zvykli, ze cena vyrobku se neodvozuje od toho, jak a
co zbozi umi, ale kolik ho je na trhu, kolik se ho vyrobi a kolik se ho
proda.
Ten Vas procesor je pohrbenej uz pro tu svoji puvodni cenu. Uspech na
trhu je predevsim v kvalite versus cena.
Honza

Tomáš Vondra napsal(a):

> [...]
>sbernici, L1 cache a nejake dalsi ficury, ale za 40x vyssi cenu?
>
>Jenom pro uplnost shrnuti zakladnich vlastnosti (ze stranek
>freescale.com):
>
>MC68060 Features
>
>    * Completely User-Code Compatible with the MC68040
>    * Superscalar Implementation of M68000 Architecture
>    * Branch Cache Reduces Branches to Zero Cycles
>    * Executes Three Instructions per Clock
>    * Dual 8K On-Chip Caches
>    * Bus Snooping
>    * Independent Instruction and Data Paged MMUs (MC68060 and MC68LC060
Only)
>    * Full 32-Bit Nonmultiplexed Address an Data Bus
>    * Power Management
>    * IEEE-Compatible On-Chip FPU (MC68060 Only)
>    * Available in 50 and 60 MHz Speeds (MC68060)
>    * Available in 50, 66 and 75 MHz Speeds (MC68LC060 and MC68EC060)

http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=MC68060&nodeI
d=018rH3YTLC4622

>MC68SZ328 Features:
>
>    * Fourth generation of industry-standard DragonBall family for the
>      personal, portable product market
>    * High level of system-function integration
>    * Low-power design combined with increased system performance
>    * Wide variety of applications including the most popular PDA
>      designs, smart phones, and nextgeneration wireless communicato

http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=MC68SZ328&nod
eId=018rH32973vL2v