80V -> 12V / 100mA

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Květen 9 13:40:47 CEST 2005

On Mon, 9 May 2005, Kručinský Ladislav wrote:

> proto je trafo s jediným sekundárem a výstupním ef. napětím naprázdno 50V.
> Čili po usměrnění jsem na nějakých 70V a potřeboval bych z toho udělat 12V
> / 100mA. Všechny stabilizátory které jsem zatím prolezl mají vstupní
> napětí tak do 40V. Je nějaké jednoduché řešení, které jsem přehlédl nebo
> musím jít cestou měniče s externím tranzistorem a vlastním pomocným
> zdrojem ?

Stabilizator napr TL783, nebo klasika s NPN tranzistorem a zenerkou
(napajeni tranzistoru pres prodovou diodu by bylo efektni ale kde ji
vzit..) nebo NPN tranzistor s elektronickou zenerkou. Vsechny tyhle volby
znamenaji ztratu 6W takze poradny chladic, ale spis bych to videl tak
ze se Vam roztece ta krabicka ve zdi.

Dalsi moznosti je spinany zdroj - napr neco s TOP209/210 - to by mohlo
byt zajimave..