Toyota Prius bylo RE: OT: Stanley Meyer - Water Fuel Cell

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Květen 7 17:09:43 CEST 2005

Radek a Petra Vickovi napsal(a):

> Nicmene podivejte se kolik v te baterii je energie a kolik je ji tam schopne
> to auto ulozit tedy ulozit. 1.7kWh mi prijde zoufale malo na nejakou
> mestskou akceleraci - mimo mesto to zase pojede jen na spalovak a energie
> nebude kam ukladat ani pri brzdeni a nebo jen za cenu neustaleho cyklovani.
> Ale treba nam to tu p. Valuch spocita - 1.7kW jsou totiz uz pomalu celkem
> bezne BLDC motory pro MODELARE.
>
> 500V je napeti ktere generuje nebo na ktere jede ten elektromotor. Takze
> menice tam budou a poradne.

Ono je to "drobet" jinak. Ta soustava elmotor - aku pokryva hlavne
oblast akcelerace/decelerace, coz je to, kde konci vetsina energie (za
predpokladu, ze auto je aerodynamicky a jinak optimalizovane a nejezdi
se s nim velmi rychle). Ucinnost motoru i jako generatoru bude velka (i
s ohledem na pracovni napeti), cili zbyva uz jen ucinnost regulace (s
MOSFETy zadny problem)a ucinnost elchem. procesu aku.

Cili ten spalovaci motor zjednodusene receno pokryva spotrebu energie v
ustalenem pohybu a ztraty akumulacni soustavy elmotor - aku. Na spotrebe
je to myslim docela videt a navic bezi v optimalnim rezimu (stredni az
vyssi otacky), cili jeho ucinnost a exhalace jsou opet minimalizovany.
Neni to _idealni_, to neni nikdy nic, ale je to proste krok kupredu.

Nemyslim si, ze byste to dokazal vymyslet lepe nez tym konstrukteru
Toyoty....

--
Jirka