Toyota Prius bylo RE: OT: Stanley Meyer - Water Fuel Cell

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Květen 7 12:48:41 CEST 2005


Tak za prve nevidim nic spatneho na tahani velkych proudu pres plosnak,
delam to taky :-) Zatim nejvic jsem plosnakem tahal 1500 A. A co mam asi
delat, kdyz fety pro velke proudy jsou TO220 nebo dokonce SMD? Neni problem
narovnat na plosnak radu fetu a z obou stran k tomu prisroubovat a
pretavenim pripajet medenou pasovinu. Pochopitelne vyvody do opacnych stran
(po uhlopricce), aby vsechny fety byly zatezovany rovnomerne. Desticka pro
spinani 100 A (14x IRF7413) ma cca 50 x 80 mm a obejde se i bez chladice.
Ohledne toho hybridniho auta: Videl jsem nekolik elektromobilu. Ve Feraku
meli jeden, zkouseli na nem nove typy baterek. Obcas kdyz prisli novinari
nebo televize, nabili baterky a vyvezli je na Lysou horu.
Na rozdil od spalovaciho auta, kde energie (benzin) tvori zanedbatelnou cast
hmotnosti, u elektromobilu maji baterky i 200 kg. I tak byva dojezd jen
60-80 km pri 80 km/hod (vykon motoru 10-15 KW). Je to jen na mistni jezdeni,
tezko to po ceste nekde nabijete. Auto s hybridnim pohonem sice resi problem
s nabijenim a dovoluje zatezovat spalovaci motor optimalne, ale za cenu o
dost vetsi hmotnosti a ztrat pri nabijeni/vybijeni baterek. Protoze se tam
musi vejit i spalovaci motor a nadrz, budou o to mensi baterky. Do
precpaneho velkomesta, kde se casto popojizdi krokem, asi idealni vec, ale
pro "venkovany" nesmyslne auto. Zminovana kombinace elektromobilu + motoru z
mopeda by byla dobra jako nouzove reseni pro elektro nadsence, cundraky -
dalkare. Nekam dojedete, postavite stan, pustite pres noc nabijeni (motor z
mopeda) a dalsi den muzete ekologicky ujet zase 80 km :-))) Hybridni pohon
je urcite levnejsi (mensi mnozstvi vypiteho rumu po dobu nabijeni) nez
dobijeni ze slunecnich baterek na strese (1 az 2 tydny pri dobrem pocasi).
Jinak elektromobily jsou treba na http://www.sweb.cz/ekolo/Main/main.html .
Andel
----- Original Message ----- 
From: "Martin Tomasek" <mtd@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, May 07, 2005 11:21 AM
Subject: Re: Toyota Prius bylo RE: OT: Stanley Meyer - Water Fuel Cell


On Sat, May 07, 2005 at 09:55:07AM +0200, AZE wrote:
> Ono je to spis o tom, ze by se tim melo "odlehcit" mestskemu provozu od
> spalovani benzinu. Baterie se nabije mimo mesto, ale domnivam se, ze z
> fyzikalniho hlediska musi byt ucinnost nekde v .....

uvaha za timhle resenim je, ze se usetri energie pri popojizdeni. dneska
uz existujou baterky, na ktere auto ujede radove kilometry az desitky
kilometru, ale pokud tam dali nimh tak to nejak nezvladli. stejne jako
lide, co proud do motoru v elektromobilu vedou skrz _plosnak_. (vyrabi
jedna znama automobilka). btw, videl jsem elektromobil prestaveny z
normalniho auta, co je schopen dojet na jedno nabiti 60km. sice jsou
baterky aspon desetina jeho vahy, ale tu vzdalenost ujede.

tu technologii hybridniho pohonu zatim nezvladaji, ale casem to treba k
necemu bude.

-- 
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #179:
multicasts on broken packets
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list