Doporucte pajecku

Pavel pavel_t@centrum.cz
Sobota Květen 7 11:24:00 CEST 2005

> Takze jsem nebyl az tak vedle, akorat se mi to nejak nedarilo, no nic
> jdu civicit.

Budu jen opakovat to co uz tu zaznelo. Udelejte nebo kupte dobry hrot do
trafopajky ale tu si necte spise v zaloze. Kupte si i dobrou mikropajku
a vhodny hrot (ja pouzivam ostry 0.4mm N-SR-832 a tupy 0.8mm N-SR-821 z
GM, vetsinou pouzivam ten 0.4, menit ho kvuli 1 spoji neni duvod takze
0.8 mam uz nekolik let jednu zatimco 0.4 menim 1 rocne). Cin a kalafunu
nebo jine tavidlo. A cvicte a cvicte, kdyz potrebujete zapajet neco aby
to fungovalo tak neexpedimentujte a udelejte to tak jak uz umite nejlepe
ale pokud pajite neco na cem nezalezi muzete zkouset ruzne figle (dost
se jich tu probiralo, zkuste archiv nebo se potom zeptejte), pripadne
totez zkuste zapajet trafopajkou. U trafopajky plati, ze sepnout/vypnout
se ma mimo pajenou soucastku.

Hodne je to opravdu o grifu, kdyz jsem zacinal tak jsem trafopajku drzel
jak kopyto, DIL obvod se mi bezne slil, dnes bez problemu pajim
mikropajkou SSOP, LQFP a 0603(ty jen prilezitostne jinak delam s 0805)
na profi i homemade DPS. Kdyz na to prijde jsme schopen toto pajet i
trafopajkou ale priznavam, ze mi to moc nejde a pouzivam to jako
nouzovku (ovsem pajeni me nezivi), proto jsem psal o cviceni i s
trafopajkou. Ja mel vyhodu, ze moje zacatky se datuji do 2. poloviny
80tych let kdy u nas nebylo k dispozici nic mensiho nez DIL, 0207 apod.
Vy ovsem jdete do stavu kdy uz od zacatku at chcete nebo ne musite
pocitat s SMD takze mate na cviceni mene casu, ale urcite to zvladnete.

Pokud jde o typ mikropajky, ja z osobni zkusenosti mohu doporucit
Diametral SBL 530, mam ji od roku (asi) 1997 a jedine co menim jsou
hroty. Nicmene i pajky Solomon prodavane v GM jsou osvedcene, pouze jsem
se jednou setkal s vadnym potenciometrem regulace a ted tu Jirka psal o
zaludne zavade, ktera nakonec byla zpusobena zkratem v topnem telese
(oprava cca 350kc za nove pajeci pero dostupne v GM).

Pavel