Domaci automatizace

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Pátek Květen 6 17:02:21 CEST 2005

1-Wire neni dobry napad, protoze je prakticky na vetsi vzdalenosti
nepouzitelny. Sice jeden ucastnik konference zprovoznil cca 20 cidel na
200m, a jestli je pritomen, jiste Vam sam rekne, jak se s tim natrapil.

1-Wire totiz pouziva pro prenos sirku pulsu, ktere se navic lisi jen o par
mikrosekund, takze je to velmi nachylne napr. na strmost hran. Nakonec to
dopadne tak, ze abyste zmeril teplotu 1x za 10 minut, musite natahnout
vedeni s parametry zcela zbytecnymi. Dohani se to pak "aktivnimi pull-up" a
jinymi osklivostmi.

Takze 1-wire na tohle ne, v tehle slepe ulicce uz jsem byl, nakonec proto
jsme udelali levne prevodnikcky 1-Wire / RS485.

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Mala Kobyla" <Mala.Kobyla@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, May 06, 2005 4:23 PM
Subject: Re: Domaci automatizace

1) Z literatury jsem vycetl, ze 1-Wire ma jednoho mastera a hromadu slejvu a
ze master se pta postupne slejvu "jak je". A to presne neni muj pripad, kdyz
clovek stiskne vypinac mel by o tom byt ihned uvedomen master a nez az se
zepta.
2) Nejsem si jist, ze 1-Wire je techologie, kterou za 5-10 let bude
podporovat dostatek firem. Udelat si z toho meric teploty do auta jo, ale
prospikovat tim barak? Nejsem si jist.
3) 18B20 v GME maji,  ale nic jineho na 1-Wire jsem nenasel u nich nenasel.

MK2