VGA tester

MK info@mcu.cz
Pátek Květen 6 15:41:24 CEST 2005

> Presne tak. Ergonomie je u servisniho naradi na prvnim miste.

fajn, fajn, utloukli jste me :-)))

> To quasikontinualni ladeni by bylo skutecne uzitecne, jak uz jsem psal -
> daji se s nim treba studovat urcite typy problemu v oblasti PLL (H
> rozklady), identifikace modu apod. Pokud by to nebyla extra komplikace,
> velmi bych to u takoveho pristroje vital. Je ale pravda (uz jsem to taky
> psal), ze to zrejme zamiri uz mimo rozsah te diplomky.

No prave, ze to az takove zesloziteni neni.
Vo co vlastne v takovem testeru go:
Mam krystalovy oscilator, z ktere synchronnim citacem dostanu pulz
s opakovacimi frekvenci vertikalu.
Timto pulzem budu spoustet dalsi downcounter, ktery bude citat rekneme 50MHz
a delka citani bude definovat "FrontPorch". Po docitani se nahodi vertikalni
synchro
a spusti treti citac, ktery bude obdobnym zpusobem generovat delku
synchropulzu.
Po docitani se schodi vertikalni synchro a spusti ctvrty citac definujici
"BackPorch".
Zaroven mi tyto citace i definuji dobu zatmeni - "BlankingRegion".

To same v blede modrem i pro horizontal

Z aktualniho stavu citacu horizontalu a vertikalu dokazi jednoduchou
kombinacni logikou vygenerovat bezne testovaci obrazce, vodorovne/svisle
pruhy,
mrizku, sachovnici, etc. Kdy je pustit ven a kdy ne mi definuje
"BlankingRegion".
Doplnit o zmenu polarity sychropulzu, pripadne compositni synchro,
ci synchro v zelene jsou uz jen detaily.

Jediny problem je zavyslost oblasti aktivniho zobrazeni na kaskade onech
tri citacu definujicich "FrontPorch", SyncPuls a "BackPorch", ale to by melo
jit jednoduse obejit v ovladacim softu, ktery by nenastavoval hodnoty pro
"FrontPorch", SyncPuls a "BackPorch", ale velikost "BlankingRegionu",
, sirku "SyncPulsu" a jeho polohu v "BlankingRegionu"

I kdyz se to zda strasne komplikovane, tak je to vlastne jen par desitek
radku
kodu ve VHDL nebo Abelu

Jen vhodne zvolit casovou zakladnu a rozsahy nastavovani jednotlivych
citacu.
Ovladaci programek pro libovolny MCU je otazka odpoledne a voala
tester je tu.

S pozdravem
MK