VGA tester

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Květen 5 16:24:42 CEST 2005

Tomáš Šimurda napsal(a):
>          Zdravím Vás, som študentom Žilinskej Univerzity v Žiline,
> pracujem na diplomovej práci Generátor skúšobných obrazcov na testovanie
> TVP a VGA monitorov, je tu použitý mikroprocesor PIC16F877, mám k Vám
> prosbu, potreboval by som priebehy signálov na vstupoch monitora R, G,
> B, V sync, H sync, ide o signály plôch  modrá, červená, zelená, biela,
> zvislé farebné pruhy (8), vodorovné farebné pruhy (8), odtiene šedej
> zvislé pruhy (8), odtiene šedej vodorovné pruhy (8), mreža, šachovnica,
> pri grafických rozlíšeniach 640x480, 800x600, 1024x768..........

Jeste neco:

pro monitor (v protikladu k obecne rozsirenym bludum) neni az tak
dulezite ROZLISENI, ale pracovni frekvence H a V rozkladu; pres
rozliseni (dominantni vliv ma pak horizontalni, tedy pocet bodu na
radek) se pak da spocitat treba pozadovana sirka pasma videozesilovace.

Jelikoz takovy testovaci generator nebude nejspis nikdy generovat zmeny
na urovni jednotlivych pixelu, tak neni treba se az tak zabyvat tim
videopasmem a naopak je vhodne se soustredit na ony rozkladove frekvence.

U citovaneho ruskeho generatoru je to tak, ze z nej bohuzel nelze
"vyloudit" vice ruznych frekvenci pri stejnem obrazci, coz by obcas bylo
velmi vhodne. Zcela idealni by bylo mit moznost krokovani obou frekvenci
jemne/hrube v celem rozsahu VGA/SVGA (zda vzajemne "svazane" ci nikoliv
uz nechavam na uvaze, lepsi by bylo je nutne nesvazovat). Tak by sla pri
servisu proverit cinnost ruznych obvodu u multisync monitoru (nejen
obvody rozkladu, ale i identifikace, synchronizace napajeciho zdroje
atd.). Navic existuji i nestandardni (prumyslove) monitory s atypickymi
frekvencemi, kde by moznost volne volby generovanych frekvenci byla
velmi uzitecna.

Podobne temer volne programovatelne generatory existuji, ale za docela
tezke penize. Primlouval bych se za to, abyste se ve sve praci
soustredil na neco ve stylu toho ruskeho pristroje, ale na trochu vyssi
urovni a s vetsimi moznostmi.

Uvedu jeste velmi hruby rozsah pracovnich frekvenci (fh = 31,5 - 117kHz,
fv = 60 - 160Hz). Normy sirek sync. pulsu a jejich presneho vzajemneho
casovani imho neexistuji, vetsinou si to kazdy vyrobce monitoru mirne
prizpusobuje podle svych potreb. Mohu pripadne poslat tabulky casovani z
ruznych servisnich manualu a muzete si z toho pak udelat nejakou kompilaci.

Prepinani polarit sync. signalu a moznost jejich vypinani je uz jen
takova "tresnicka na dortu". Problematiku SOG (SyncOnGreen -
synchronizace na zelenem kanalu) nechavam na zvazeni.

Uzitecne linky (nektere jsou temer historicke, ale stale platne):

http://www.awiz.com/syncrate.htm (http://www.awiz.com/mwinfo.htm)
http://www.pcguide.com/ref/video/stdSVGA-c.html
http://ms.ha.md.us/~hawks/hardware/bw2.html
http://www.epanorama.net/documents/pc/vgainfo.html
http://graphics.stanford.edu/~jedavis/projects/mac/monitor.html
http://www.quantumdata.com
http://www.epsillon.cz/content.htm
http://www.epanorama.net/documents/vga2rgb/interfacing.html
http://www.monitorworld.com/Cables/video_standards.html

atakdale, informaci je rada a system v nich jen do jiste miry.

--
Jirka