Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Květen 4 22:50:49 CEST 2005


radek kasal napsal(a):

> nevedla, byla to ta co jsem ji dával novou. Proměřováním jsem zjistil,
> že dioda je v pořádku a závada je v kontaktu mezi diodou a chladičem do
> kterého je zalisovaná. Chladič je z hliníku a dioda v něm dobře drží ale
> kontakt špatný. V případě měření pomocí testeru diod špatný kontakt
> měření neovlivnil. To se potvora tvářila jako v pořádku.   

No jo, no, hlinik a jeho oxidace. Takovy elox je taky oxid a jeho 
izolacni schopnosti jsou povestne. Kdyz vemete ten svincik, ve kterem se 
tam ten hlinik provozuje (takova slana voda je jen zaklad a v 
mikroskopickych sterbinach se krasne drzi), nebudou na nem jen oxidy.... 
Navic tam mohl vznikat i v klidu galvanicky clanek (material pouzdra 
diody versus ten Al chladic), myslim i jen diky rozdilu elchem. 
potencialu, natoz diky zapojeni v el. obvodu. Takze dalsi 
oxidace/koroze. Urcite je to ale vyrobne hrozne levne...

>  Nenapadlo mne nic lepšího než připájet na hliníkový chladič kus
> měděného drátu a ten druhým koncem připájet na pouzdro diody. Uvidíme co
> to udělá časem, snad to bude dobré.

Nebude, pajeni na hliniku je jeden velkej bes (i co se trvanlivosti 
tyce) a zvlaste v autoprostredi (chveni, agresivni prostredi). I kdyz se 
Vam to spis nahodou podari opravdu prohrat a odstranit pomoci vhodneho 
pajeciho prostredku na hlinik (pozor, opet velmi agresivni!) tu 
povrchovou vrstvu, aby pajka vubec prilnula, tak to nevydrzi.

-- 
Jirka



Další informace o konferenci Hw-list