trochu OT: SD vs. MMC

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Květen 4 16:36:37 CEST 2005

Je to sice trochu OT, ale jiste se najde nekdo se zkusenostmi: jak je to s kompatibilitou mezi MMC a SD kartami? Muze se stat, ze by nejake zarizeni odmitalo nacist (zapsat) kartu, protoze podporuje jen SD (nebo jen MMC)? Presnejsi dotaz je spis: uz se to nekomu stalo?

Mam digital Nikon a v nem SD kartu( znackova Sandisk). Bracha ma mobila od Nokie a v nem MMC kartu (uplny noname - je tam napsany snad jen "made in Korea"). Mel jsem za to ze ten muj fotak MMC nepodporuje i kdyz vim, ze SD karta vychazi z MMC a tak by mely byt vzajemne trochu kompatibilni.
Ta brachova MMC karta v mym fotaku behala - pripojil jsem ho kabelem k PC a ve Woknech se normalne nacetl obsah.

Co jsem ted nasel na webu, tak rozdily mezi MMC a SD kartami jsou v zasade dva:

1) SD karta je rychlejsi

2) SD karta ma moznost zamceni proti zapisu prepinacem

Co jsem porovnaval ty dve karty, tak tvarove jsou stejny, MMC byla asi o chlup tenci. Na MMC chybi jeden kontakt a samozrejme ten prepinac - zamek proti zapisu. Jinak jestli by fotak umel zapsat na MMC kartu jsem nezkousel - fotak se ptal jestli ji ma zformatovat a bracha tam mel nejaky data ;)

P.K.