OT: formaty movies na webu (bylo: Re: Pajeni MQFP)

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Květen 4 12:02:28 CEST 2005

Jaroslav Lukesh napsal(a):

> Pekne, ale proc uz ponekolikate pouzivate flash misto PDF? OOo umi udelat i
> PDFko. Dal jsem to do PDFka pomoci utilitky jpeg2pdf mnohem rychleji, nez to
> patlat v OOo.

Ted o tom konverzuju na jine konferenci (OOo). Ja osobne pro takove
ucely povazuju swf za vyhodnejsi, protoze (at uz se nam to libi nebo ne)
je obsazen na mnohych www strankach a jde pritom o jakysi (mozna jediny)
"nadplatformni format movies" nevyzadujici (pri instalovanem pluginu do
browseru) zadny dalsi sw. Idea je takova, ze nekde bude html stranka
slovne popisujici to pajeni a na ni _sam od sebe_ pobezi "film" s
ukazkou. Tohle umi jen a pouze flash.

Co umi nebo neumi OOo, to mi skutecne nemusite vysvetlovat (mohu - a
mozna nejen zde - slouzit jako jeji guru, kdyz to prezenu)... V OOo jsem
to delal kvuli overeni vlastnosti dalsi vyvojove verze a pak taky proto,
ze proste mam rad WYSIWYG prostredi. Prikazovy radek je sice ucinna vec,
ale pro me jen ve velmi specifickych pripadech. BTW: jak bych pomoci
command-line utility vyrobil tu (prihlouplou) uvodni stranku?

Zaverem: problem je pro me ted uplne jinde, nez pisete, a to v tom, ze z
OOo exportovany swf neumi bezet sam a nenese si s sebou prechodove
efekty. Export do PDF pri fullscreen zobrazeni v Acrobat Readeru sice ty
efekty umi, ale taky to neumi bezet samo. To jen tak na okraj, nepatri
to sem a neresme to. Nejakych 400$ za Macromedia Flash Editor (nebo jaxe
to jmenuje) je jedna z moznych odpovedi.

--
Jirka