Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?

Pavel pavel_t@centrum.cz
Středa Květen 4 12:01:37 CEST 2005

> Proměřoval jste někdo diody na alternatoru za chodu? Mohou se chovat
> jinak než bez zatižení a jak to zjistit? Jak zjistit kvalitu kontaktu

Uz jsem to chtel napsat kdyz jste to popisoval poprve ale nenasel jsem
cas. Diody (nejen do alternatoru) je dobre merit pri zatizeni, uz jsem
narazil na diodu do alternatoru ktera merakem (par uA nebo mA) byla OK
ale pri zatezi (zarovka viz nize) nikoliv resp. fungovala jako vratna
tepelna pojistka. Dobry test je akumulator a zarovka do hlavnich svetel
do ktere pustite proud pres merenou diodu, je dobre tez merit ubytek na
diode a diodu nechat trochu zahrat (bacha pokud je vymontovana z bloku
neni chlazena a snese tim mene!).

> 2)Krátké uhlíky na regulátoru, vyměnil jsem regulátor,
> vybroušené sběrné kotoučky na rotoru - vyměnil jsem je, a ještě
> ložisko.

Lozisko pokud v nem necitite rukou vuli tak nebude pricinou popsane
zavady, drive se zacne projevovat akusticky nez elektricky. Jak jste
menil komutator? Ten lze jen presoustruzit (casto staci  jen jemne
srovnat smirglem a vycistit), pokud jste jej tedy nejak menil, mate jej
dobre pripojeny k civkam, totez plati pro stator ktery jste odpajel.

Jeste je jedna moznost, mate dobre ukostreny motor a akumulator?

> Ted už mne napadá vyměnit celej alternátor, ale ta pohana u tak
> jednoduchého zařízení.

To snad nebude nutne, pokud jste z Prahy tak nakonec muzete zkusit firmu
ktera sidli vedle PALu ve Kbelych za rozumny peniz Vam jej opravi a
premeri. Nejsem si ale 100% rici jestli tam jeste jsou, az pojedu okolo
mohu se mrknout.

Pavel