problem s dalk. ovl. na 433MHz a jednocipem

Pavel Nevrkla nevrklap@volny.cz
Pondělí Květen 2 22:53:36 CEST 2005

Zdravim,
mam takovyto problem:
Existuje system radioveho ovladani spotrebicu - vysilac + prijimace v podobe napriklad dalkove ovladatelne zasuvky.. Ja chci tyto prijimace ovladat ze sveho zarizeni tak, ze procesor vzdy vygeneruje prislusnou kodovou sekvenci a vf modulem se to odesle smer prijimace.. Pomoci log. analyzatoru jsem si oskenoval jednotlive kody a naprogramoval do jednocipu, konkretne ted PIC16LF877A (jako vysilac slouzi modul TX-SAW433 nebo jak se jmenuje) Dle log. analyzatoru procesor generuje temer na chlup stejny kod. (ten chlup myslen casove v nepodstatnych radech) Problem je v tom, ze to moc nechodi. Mam k dispozici jste tzv. "signal extender" (prodluzovac dosahu) coz je prijimac - procesor - vysilac. Vysilal jsem dva povely ON a OFF, Bez pouziti extenderu prijimac nereagoval. Pri zapnuti extenderu, tento vzdy prijal signal ON a po jeho odvysilani jiz prijimac zareagoval. Signal OFF extender prijal pouze jednou za cca 5 pokusu kdyz jsem priblizil antenu sveho vysilaci modulu az na dotyk k extenderu. Ted jsem jeste zkousel naprogramovat jinou sadu ON a OFF kodu (pouze jsem zmenil prislusna data v podprogramu a prenastavil prijimac) a uz ovladani funguje i bez extenderu ale jen s pravdepodobnosti uspechu cca 40%. Jednotlive kody se lisi pouze nekolika bity (kodovani je stylem 0 kratky puls dlouha mezera, 1 dlouhy puls kratka mezera) Nemate nekdo tuseni cim to muze byt zpusobeno? Zapojeni je zatim realizovano na nepajivem poli, prakticky pouze vysilac a procesor, krystal, blokovani, dve tlacitka.... Dik