digitální osciloskopy

zr.zoro2@centrum.cz zr.zoro2@centrum.cz
Pondělí Květen 2 22:36:44 CEST 2005

Nejsem si jistý s čím souhlasíte. S tím menším počtem vzorků a postupného posouvání?

Také jsem si myslel ,že analogový osciloskop je přesnější, ale na měření když jsem to napsal do závěru
(porovnával jsem BM566A 120MHz a HP 100Mhz) mi řekl že přesnější je digitální. Zdůvodnil to
tím že na vstupu jsou přesné A/D převodníky kde se neznámé napětí porovnává s referenčním.
Když jsme měřili obdelníkový signál 20Mhz tak prý digitál přenese 1,2,3 harmonickou a analogový
1,2,3,4 harmonickou a rozdíl takový není.

Jestliže se měří menší počet vzorků a postupně se posouvá mohou nastat situace kdy digitální
osciloskop zoibrazí nesmysly?

dík za odpověď.