digitální osciloskopy

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pondělí Květen 2 21:46:13 CEST 2005

Dne pondělí, 2. května 2005 20:41 <zr.zoro2@centrum.cz> napsal(a):
> Dobrý večer,
>
> Mám takový dotaz. Jestliže je na nějakém digitálním  HP osciloskopu napsáno
> 120MHz, pak tento osciloskop je schopen vzít dva vzorky s časovým rozdílem
> 1/(240*10^12) ? Nebo snímá méně vzorků a postupně se posouvá až se zobrazí
> požadovaný průběh?

ano, jen osciloskop ze zvukovky funguje jako analogový. Jde o přenosovou
rychlost osciloskop-zobrazovač, velikost paměti osciloskopu atd. Předstvte
si,že s pamětí 16kB měříte průběhy na 100MHz

> Promiňte že se na to ptám, ale zajímalo by mě jestli je lepší 120MHz
> digitální osciloskop nebo analogový se stejným kmitočtem.

analog, digitály se dělají vlastně hlavně kvůli tomu kam analog rychlostí
nedosáhne. Máte-li obrazovku s dlouhým dosvitem (a s mazáním abyste nemusel
čekat X minut), vystačíte i na jednorázové děje s analogem.

--

                        Jaroslav Lukesh