Osciloskop k PC

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Květen 2 16:56:20 CEST 2005

radek kasal napsal(a):
> Podobnou uvahou jsem prošel asi před 6 lety. Vypadá to tak, že
> analogový osciloskop je nepostradatelný a digitální karta je jen
> doplnkem. Proč nedokáže digitální osciloskop zobrazit jen to co tam
> je nevim, tedy při zohlednění známych parametru (vzorkovací kmitočet,
> rychlost přeběhu......)

Proc? Jak to jen rict.....treba proto, ze ten realny elektronicky svet
je proste vzdy analogovy, se vsemi svymi
ihned/pozdeji/trochu/mene/ostre/neostre atd. To by muselo byt digitalni
zpracovani vskutku mnohabitove a velmi rychle (tedy presne a real time),
aby s tim analogovym mohlo soutezit.

Tim nepopiram vhodnost digitalniho nastroje na urcite ucely, ale jak uz
bylo trefne napsano...pokud vite, co tam mate namerit. Na analogovem
stroji staci "zahrat" na ovladaci prvky a temer vzdy tam dostanete
nezaludny, pravdivy a opakovatelny vysledek. Pro servisni ucely, kdy
vlastne malokdy vite, co v danem bode opravdu je za prubeh, je analogovy
osciloskop opravdu nenahraditelny.

--
Jirka