Impulzna<->frekvencna charakteristika, FFT, stuff...

Danhard danhard@volny.cz
Neděle Květen 1 21:05:22 CEST 2005

Sel bych na to uplne prakticky, 350MHz (-3dB) osciloskop zobrazi nabeznou
hranu 1ns (10% - 90% amplitudy), takze na 0,1ns aspon 3GHz a to uz pocitej s
nejakou chybou.
Vzhledem k tomu, ze to zmeris tezko s presnosti pod 1dB, tak informace pres
5GHz uz bude pridavat spis neuzitecne informace.
Celkova chyba amplitudy zrekonstruovaneho signalu bude dana celkovym
zvlnenim (chybou) amplitudove charakteristiky, pro neznamy signal tedy v
rozsahu DC - 3GHz !
Pokud to bude znamy signal (resp. jednotkovy skok) tak muzes zpracovavat
vzdy jen odpovidajici cast v real. case, takze treba 3GHz-300MHz
zrekonstruujes 0 az 0,3ns, 1GHz-100Mz 0,3ns-1ns  atd.
Z toho take vyplyva primereny pocet vzorku.

Danhard
-------------

aby som vas trochu odputal od nepochybne zaujimavej problematiky plkania
o í/ý :-)
Chcel by som sa spytat, akoze nemam ziadnu prakticku skusenost s FFT
(signaly a sustavy sme mali asi pred 7 rokmi a aj to odflaknute).
Mam filter, ktoremu viem zmerat frekvencnu a fazovu charakteristiku.
Chcem ju previest na impulznu charakteristiku, lebo ta je dolezita pre
pochopenie dalsich dejov. Inverzna diskretna fourierova transformacia to
samozrejme spravi, ale otazka je ako samotne cvicenie zrealizovat. Nie
su mi uplne zrejme vztahy medzi poctom vzoriek vstupnej frekvencnej
charakteristiky a vystupnym casovym rozlisenim. Inymi slovami, kolko
bodov a s akym rozlisenim frekvencnej charakteristiky musim zmerat, aby
som dostal rozlisenie impulznej charakteristiky napriklad 0.1ns? Myslim,
ze je tam presna vazba.
Zmerana charakteristika musi zacinat od DC, ako potom ovplyvni vysledok
pokial az meriam frekvencnu char?
Vela, myslim ze jednoduchych otazok, ale potreboval by som si potvrdit
nastudovane veci od niekoho kto s tym robi...
dik,
balu