OT: Ptakopysk (pravopis + test)

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Neděle Květen 1 18:29:37 CEST 2005

Porad nechapu proc mluvite o globalnim stavu veci. Prezentoval jsem vlastni
nazor na vec, nikoliv teze ktere by se mely aplikovat ve velkem meritku,
natoz vynucovat nasilim. To ze je nepovazujete za az tak dulezite je pouze
indikatorem, ze jste se zatim pravdepodobne nesetkal s lidmi kteri to za
dulezite povazuji - ale hlavne kteri timto smyslenim mohou ovlivnit Vas zivot
(napr. vyberove rizeni s vetsim poctem uchazecu).
Spis me zarazi zpusob jakym prezentujete prosazeni vlastniho nazoru. Nejevi se
mi moc optimalni misto konstruktivni kritiky urazlive vyroky na adresu
oponenta resp. jeho smysleni (tedy mam-li byt presnejsi: Vase odpoved se mi
nezdala dostatecne sofistikovana a na urovni).
Nicmene abych to cele ukoncil: myslim ze jsme pomerne dost odbocili od tematu.
Moje puvodni poznamka se tykala toho, zdali pisemna komunikace reflektuje
vlastnosti jedince. Stale mam samozrejme za to ze ano. S tim kolik % populace
do sveho uvazovani kazdy zanese, a jakou tomuto kriteriu dava vahu - to je
samozrejme zcela subjektivni zalezitost a o te si musi rozhodnout kazdy sam.
Takze kdyz si nastavite vahy na neco jako 0, znamena to 'nepovazuji to za
vubec ale vubec nic duleziteho a o tom cloveku mi to uz uplne vubec docela
nic v zadnem pripade nemuze rici'. Ja mam tuto latku nastavenou pomerne
vysoko (rekneme 0.5-0.6 - tedy 'v zavislosti na pisemne forme se daji
posoudit socialni/intelektualni/kvalitativni/a vselijake jine rysy jedince'),
ale nevyzaduji - ba ani by me neco takoveho nenapadlo - pozadovat po nekom
aby sdilel muj zebricek hodnot (coz zjevne neni Vas pripad).

Samozrejme se tato latka projevi napr. tim jakeho studenta si vyberu pro rocni
staz (pro hnidopichy: neni to jedine kriterium).
A musim rici - jak na VS tak zde se mi tento zpusob hodnoceni zatim nadmiru
vyplatil a vzdy byli vsichni spokojeni.
Timto jsem s tematem skoncil a nehodlam se k nemu dale vyjadrovat.

db.