OT: Ptakopysk (pravopis + test)

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Neděle Květen 1 14:08:52 CEST 2005

Nezlobte se na me, ale Vase argumenty jsou ponekud zavadejici. Hned v prvnim
prispevku jsem napsal, ze uvazuji 95% populace ktera nema zadne
zdravotni/mentalni/jakekoliv jine problemy, ktere by znemoznovaly komunikaci.
Tudiz Stephen Hawking se do teto kategorie v zadnem pripade neradi.
Za neznalost gramatiky a pravopisu samozrejme nikoho upalovat nehodam, ve sve
podstate jsem velmi liberalni jedinec (Balu potvrdi) a je mi uplne jedno
jakym zpusobem se kdo vyjadruje. Jinou veci je, jaka ja mam osobni kriteria
pro hodnoceni toho s kym komunikuji, nicmene to nema nic docineni s
'upalovanim' nebo 'svrhavanim z utesu'. Ja pouze tvrdim, ze na zaklade
psaneho dokumentu lze vycist pomerne hodne veci o sociologicke/intelektualni
povaze cloveka. Podivejte se na to takhle: prijimate nekoho do pracovniho
pomeru. Dostanete x zivotopisu a prozatim je to jediny zpusob jak vytridit do
uzsiho vyberu nekolik kandidatu. Koho si vyberete? V zasade existuji asi tak
4 zakladni kategorie zivotopisu:

1) zivotopis uplne na prd. po odborne strance nula nic, po vizualni strance
bida
2) odborna stranka ok, vizualni desna
3) odborna desna, vizualni ok
4) vsechno ok

--- tak ktere si vyberete?? Ja beru (4). Protoze vim, ze ten clovek si dal pri
psani zivotopisu zalezet i na formalni strance. Jak bude asi vypadat formalni
stranka projevu (2)? Proc ten clovek - pokud vi ze je slaby v gramatice -
nenasel nekoho aby mu opravil chyby? Proc nepouzil jeden z tech wordovskych
slovniku? Odpoved je ve _vetsine_ pripadu takova, ze se na to vykaslal a
chtel to mit co nejdrive z krku. (Pozn: predpokladam ze varianty 1,3
neprichazi vubec v uvahu pro uzsi vyber).

Takze jak vidite, neni to az zase tak absurdni. (Mimochodem - Balu si ted
vybiral studenta, zeptejte se ho jak vypadaly zivotopisy :)

pozn na zaver: samozrejme CV a emailova konference je neco jineho. Nicmene
nevidim duvod proc treba nemit zapnuty spellchecker.

db.