Re: Bezdratové pojitko - poraďte

turby@chips.cz turby@chips.cz
Čtvrtek Březen 31 16:16:27 CEST 2005

Zdravim,

 dobre, chapu ze parat se s rf chipy je trochu narocnejsi nez zapajet
 RF modul a dal to neresit

 antenu na desce moc nedoporucuji, je to dobre tak do 50m. Pokud to ma
 byt na vice, je lepsi pouzit treba sroubovici a kdyz bude problem tak
 jen vytahnout ven "kus dratu" (pro 433MHz 15.5cm) a nezapomenout
 doplnit "protivahu" kusem dratu nebo plechem. S antenou na desce uz
 nic neudelas a akorat pak zabira misto.

 Pri dostatecne nizke frekvenci vysilani a navic s pseudonahodnymi
 mezerami mezi vysilanim je pomerne malo pravdepodobne, ze se dva
 vysilace do sebe "trefi" a kdyz se nahodou trefi, tak ti to muze byt
 uplne fuk, protoze neprijmes kompletni "paket" a tim padem ho budes
 ignorovat a cekat na dalsi. Kompletnost "paketu" muzes kontrolovat
 mnoha zpusoby. Kontrolnim souctem, nebo jednoduseji tak, ze posles 4
 byte kde prvni a treti bude stejny seriovy kod zarizeni a druhy a
 ctvrty budou data a pokud bude B1=B3 a B2=B4 tak je paket ok. Pokud
 se neco nebude rovnat tak to zahodis a jdes zase cekat na dalsi
 "paket".

 Obousmerna komunikace ti jen "prodrazi" celou vec nejen financne, ale
 i softwarove. Protoze napsat to cele v duplexu bude mnohem narocnejsi
 nez v simplexu. Ver mi. Pokud neprenasis DATA obousmerne je duplex
 naprosta ale opravdu NAPROSTA zbytecnost.

--
 turby@chips.cz