Re: Bezdratové pojitko - poraďte

turby@chips.cz turby@chips.cz
Čtvrtek Březen 31 12:24:07 CEST 2005

Zdravim,
> Dobrý den před časem jsem tu řešil problém jak přenést pár byte na 4km ,
> Legální řešení je pro uživatele moc moc drahé
> a nelegální řešení si nikdo nelajzne takže od tohho se upustilo.

> Nyní zde mám další aplikaci pro "NASA"  o:))

 Ja porad nevim, proc se branite pouziti mobilu? Vzdyt Vam to uz
 tenkrat doporucovalo dost lidi. Ale to je Vas problem kdyz si myslite
 ze je to pro "NASA"...

> Jedná je o jeden "MASTER"   a 5x "SLAVE"  zařízení
> SLAVE budou cca 100-150m  rozmístěny od MASTER zařízení.  ( jedná se o
> zběr dat  )

  Jednak je nutne se zeptat proc musi byt komunikace duplexni?
  Nestacilo by periodicky vysilat ze slave zarizeni a prijimat je
  master zarizenim? Tim by se to cele pomerne hodne zjednodusilo a
  navic zlevnilo. Takto napriklad fuguje sber udaju u bezdratovych
  cidel.

  Pokud trvate na duplexu tak je pak nutne pouzit u kazdeho zarizeni
  modul prijimace a modul vysilace a nebo transciever, ale ty jsou
  obvykle drazsi nez prijimac+vysilac. Pote je cela vec jiz jen v
  rezii software. Otazka pouziti RF chipu ci RF modulu zde neni moc
  podstatna. Jde stale v podstate porad o to same jen s tim, ze RF
  moduly jsou uz hotove a nemusite si pocitat parametry a navrhovat
  desky pro VF casti u RF chipu. Jinak i cena transcieveru od Nordicu
  je pomerne nizka. Cena nRF905 je kolem 90kc a to potrebne smeti
  okolo vyjde na par korun.

  Mam ale takovy pocit, ze v cele veci pomerne hodne tapete a nevite
  ani z jakeho konce zacit. To je trochu problem pak navrhovat neco
  rozumneho. Myslim, ze by bylo nejlepsi se zkusit domluvit s nekym
  kdo by to pro vas udelal. A nebo se zacit ucit pracovat s mcu a
  bezdratovym prenosem dat. To vam ale zabere urcite par tydnu az
  mesicu nez se do toho alespon trochu dostanene.

--
 turby@chips.cz