RE: Začínám s PIC

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Středa Březen 30 18:51:23 CEST 2005

> Toto vsetko je samozrejme pravda.
> Rec vsak bola povodne o zacinani. Tam by som prave ja osobne
> doporucil "rozsupnut sa" kvoli tej pohodlnosti, aby sa
> neriesili zbytocne problemy. Optimalizacia atd. sa moze riesit neskor.
> Mea culpa - nemal som do toho pliest Vas projekt.

Vite ja na to ted take uz koukam jinak, ale take si pamatuji jeste svuj
pohled na to co vsechno umoznuje 16F84 a ten datasheet - pro hodne
zacatecniku muze byt rozsahly procesor proste hodne odrazujici uz jen proto
co vsechno tam je - navic v pripade prolinani periferii na stejnych pinech
to muze plest. Vezmete si jen to, ze u 16F62x je defaultne zapnuty
komparator (uznavam, ze tady to mozna prepiskli - ale duvody neznam) jak to
mnoho lidi mate a maj s tim problemy.

> No praveze '51 je furt '51 nech je od kohokolvek a ak vezmete
> o nieco tucnejsi model, pokojne sa k nemu mozete spravat ako
> k obycajnej 8051; tie veci naviac su obvykle defaultne
> povypinane. A ak uz ste si isty, tak tie veci naviac sa
> pozapinaju a pouziju a je to.

Jenze to se malokde dovite, ze je to v podstate jedno - vyrobci naopak
uvadeji v cem jsou jejich cipy lepsi nez jine '51 takze se tomu radeji
nakonec vyhnete. Navic vezmete si, ze vetsina obycejnejch bastliru pouziva u
PICu jen nekolik se stale opakujicich typu - 12C509, 16F84, 16F62x a 16F873
nebo 874. S temahle ctyrma nebo peti typy vystacite temer na vse - tudiz je
spusta prikladu, programu pro omezenou skupinu MCU - ktera navic dovoluje
variabilitu co se tyka pouzder - v tehlech peti mate od 8nohou az po 40.

> [...]
> kamarata, ktoreho sa moze v pripade pochybnosti spytat.
> Internet ciastocne plni funkciu toho kamarata; a aj toto
> forum, a podla vsetkeho je tu z tych ci onych dovodov
> PICkarov viac nez inych, takze je lahsie dostat relevantnu radu.
> Tiez mal relevantnu poznamku pan Matejicek:
>  > Objevil jsem firmu Asix a přihlásil se na základní školení.
> co na prvy pohlad vyzera odveci, ale v skutocnosti pre
> zaciatocnika je strasne silny impulz... Neviem, ci je nieco
> obdobne pre '51, AVR (viem, ze skolenia su pre niektore
> minoritne mcu, ale tie zase nesplnia podmienku 1 - mam kamarata...).

no ja jsem asi mel vyhodu ze jsem programator a tudiz jak zde nekdo psal o
uceni novych jazyku tak diky zabehlym postupum mi nedela problem si to
priohnout k skoro k cemukoliv - u MCU jsem mel jediny problem a to, ze jsem
nebyl schoipnej debugovat chod programu (MPLAB je pomalej) - takze jakmile
jsem mel displej 2x16 rozbehlej (tenkrat mi tu inic.rutinu posilal
p.Bezstarosti) tak uz jsem si byl schopnej hrat a kontrolovat si co se deje
rovnou na MCU - nevim kolik lidi zde pise pro '51, ale jestli ano tak se moc
neprojevuji a ja kdyz jsem mel nouzi tak mi k PICu vzdy nekdo poradil a
vysvetlil.

> Prave preto tu "porad brblu" ((C) turby@chips.cz) aby som nic
> netusiacich zaciatocnikov upozornil, ze su alternativy.

dokud nebude nekdo kdo pomuze tak si molokdo zvoli proslapavani vlastnich
cesticek

> Ono v skutocnosti tych instrukcii nie je zasa az tak malo,
> pretoze vacsina z nich ma argument "destination", co u inych

No ale to mi prijde jako vyhoda - proste mam jednu instrukci a parametrem
urcim kam to chci poslat - to mi prijde jednodussi nez si pamatovat dalsi
instrukci.

> Ale mnohi zaciatocnici maju (vid aj tato konfera), a je to
> uplne zbytocne.

no ono je to take o tom, ze si dotycni nezjisti nic a proste neco postavi.
Stavel jsem si dva programatory jeden na seriak (napajenej externe) a druhej
na LPT. Vsude kam se kouknete ze se nedoporucuje delsi kablik nez 10-15cm
mezi MCU a programatorem a stale narazite na to ze to nekomu nefunguje kdyz
tam ma 30cm kabelu a nebo programator napajenej z RS232.

> Pekny podvecer!

I vam za peknej pokec - nekdy je fajn vedet, ze jsou i normalni lidi s
chybama. A doufam, ze to nase plkani bude nekomu ku prospechu a z si to
precte.

RadekCX

--
Odchozí zpráva neobsahuje viry.