Začínám s PIC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Březen 30 18:19:11 CEST 2005

Radek Vicek wrote:
> Tohle je tak trochu demagogie.
>
> Vsechno je to o pohodlnosti. Vsichni vsude narikaji, ze se SW pro PC
> neustale nafukuje a to na co driv stacil SW o par kB ted je instalacka 10MB.
> Ale u MCU jak se zda to nikomu nevadi.
 >
 > Tohle je to same. Proste bud se vic snazite a do te pameti to
napisete nebo
 > holt musite vzit jinej MCU. Tohle Vas ale ceka u vsech MCU bez ohledu
na to
 > co to je zac.

Toto vsetko je samozrejme pravda.
Rec vsak bola povodne o zacinani. Tam by som prave ja osobne doporucil
"rozsupnut sa" kvoli tej pohodlnosti, aby sa neriesili zbytocne
problemy. Optimalizacia atd. sa moze riesit neskor.
Mea culpa - nemal som do toho pliest Vas projekt.

A teraz hura na vecne argumenty! :-)

> Jinak k Vasim argumentum - ja jsem s PICy zacal a to z nekolika duvodu,
> ktere vy uvadite jako nevyhody:
>
> - '51 je silene klonu a vyrobcu a ja osobne se v nich naprosto neorientoval
> a treba jsem vubec nevedel co zvolit abych si nezavrel nekam vratka

No praveze '51 je furt '51 nech je od kohokolvek a ak vezmete o nieco
tucnejsi model, pokojne sa k nemu mozete spravat ako k obycajnej 8051;
tie veci naviac su obvykle defaultne povypinane. A ak uz ste si isty,
tak tie veci naviac sa pozapinaju a pouziju a je to.

> - na netu mi prislo, ze kdyz jsem zadal key "PIC" a hlavne "16F84" tak na
> mne vypadlo spousta uzitecnych aplikaci a to i ceskem netu - diky vsem
> moznym klonum '51 se to silene tristi

Toto som nikdy neskumal, co sa tyka .cz/.sk to vcelku moze byt tak a je
to silny argument.
Jeden z najsilnejsich argumentov pre zaciatocnika je, ked ma kamarata,
ktoreho sa moze v pripade pochybnosti spytat. Internet ciastocne plni
funkciu toho kamarata; a aj toto forum, a podla vsetkeho je tu z tych ci
onych dovodov PICkarov viac nez inych, takze je lahsie dostat relevantnu
radu.
Tiez mal relevantnu poznamku pan Matejicek:
 > Objevil jsem firmu Asix a přihlásil se na základní školení.
co na prvy pohlad vyzera odveci, ale v skutocnosti pre zaciatocnika je
strasne silny impulz... Neviem, ci je nieco obdobne pre '51, AVR (viem,
ze skolenia su pre niektore minoritne mcu, ale tie zase nesplnia
podmienku 1 - mam kamarata...).

> - jako totalnimu zacatecnikovi s MCU mi architektura PICu prisla normalni
> prost ejsem to neresil - je to tak a tak a neni proc o tom studovat

Prave preto tu "porad brblu" ((C) turby@chips.cz) aby som nic
netusiacich zaciatocnikov upozornil, ze su alternativy.

> - minimum instrukci mi prislo jako vyhoda (i ted po case musim koukat do
> manualu) neb pracuji s hodne vyvojovyma prostredkama a proste uz mi to hlava
> nebere - neresim to kdybych si mel pamatovat syntaxi vseho co pouzivam tak
> se zblaznim, ale cim min toho je tim pro mne lip

Ono v skutocnosti tych instrukcii nie je zasa az tak malo, pretoze
vacsina z nich ma argument "destination", co u inych procesorov by
zrejme znamenalo dalsie mnemoniky/"instrukcie". A naopak, u vacsiny
procesorov/jednocipov (obrovska cierna vynimka je x86 :-/ ) je tych
mnemonik tiez len tak zo dvadsat, len si treba zapamatat, ake argumenty
su u nich pripustne.

> - s programatory jsem nikdy nemel problem

Ale mnohi zaciatocnici maju (vid aj tato konfera), a je to uplne zbytocne.

Pekny podvecer!

wek