Re: Začínám s PIC

MK info@mcu.cz
Středa Březen 30 17:25:01 CEST 2005

> Ale musim to snad psat pod kazdy svuj prispevek, aby se misto do mych
> argumentu nekdo neobouval do mne a podsouval mi neco, co jsem nenapsal
> ?Rozhodne si nemyslim, ze je meritkem tuposti to, kdo co kdy uz delal ci
> nikoli, ale ma to jiste vliv na jeho zkusenosti. Stacilo napsat, ze si
> myslis, ze po letech pouzivani MCU dokazes poznat navrh dobre a spatne
> architektury i bez vlastniho navrhu CPU. Dalo by se o tom diskutovat.
> Nicmene uz tady o vlastnim CPU rec sla a ty jsi mel co rict, takze
> nerikej,
> ze jsi vlastnim CPU totalne nedotcen.

Sorry, ale reagoval jsem tak jak umim a bezne cinim. To co jsi napsal jasne
evokovalo predstavu, ze ten kdo nenavrhoval CPU nema co kecat o te ci one
architekture, ze si nedokaze ani vzdalene udelat predstavu o vlastnostech te
ci
one rodiny MCU.  Pokud jsi to myslel jinak, tak se omlouvam, ale obcas v
zaplave
Tvych pismenek ztracim nit :-)))

> [...]
> jim neco pridal i pres to, ze se na pocatku az s tak velkym nafukovanim
> zrejme nepocitalo. Predstav si, ze ty PIC prestanou delat, aby podle tebe
> nelepili vykaly. Prijdou o trh, protoze misto aby vsichni presli na jejich
> fungl novou architekturu, budou koukat co je dalsiho za moznosti i jinde,
> ne
> na jejich nejnovejsi a nejlepsi vyrobek. Takze si ho nechali a novou vec
> (dsPIC) udelali jako dalsi paralelne s PIC. Ale tohle fakt musim
> vysvetlovat
> tobe, aby ses tady s temi svymi slepenymi vykaly obchodne neztrapnoval ?

Nikde jsem nenapsal, ze nelze PICy pouzit, ze nefunguji. Jen a stale
opakuji,
ze vznikly "lepenim ho**a k ho**u" coz je presne totez co popisujes Ty.
PIC je nekoncepcni architektura, ktera davno prerostla to co mela byt -
pro co byla puvodne navrzena.

Kdysi nam vznikl praotec PIC???????, ktery v podstate predstavoval
univerzalni obvod na rizeni obecnych periferii - a na nej se postupne zacaly
nalepovat dalsi a dalsi a dalsi integrovane ficury - tu nejaku
citac/casovac,
tu UART, tu to bylo zase neco jineho. Bez koncepce, proste jen chaoticke
dolepovani podle toho co chtel zakaznik. Mame neceho malo, tak
si vytvorime novou radu, mame neceho moc, fajn, zadny problem - zase nova
rada.
Malo pameti - tak si ji nastrankujeme, furt malo pameti, tak si rozsirime
instrukcni
slovo, porad malo pameti, no tak vytvorime novou radu A stale to je PIC,
sice vzajemne  nekompatibilni ale to je nam prece jedno - vzdyt to je jasna
vyhoda.
Muzeme si prece vybrat broucka presne k obrazu svemu :-))))

A tento chaos Ty predkladas jako super vyhodu - ono to je modularni -
oponoval
jsem naprosto jasne, ze modularita je dle meho skromneho nazoru neco ponekud
jineho a uvadel jsem Motorolu.

Opravdu stale nechapes co mi na PICech vadi?? Asi kazdy mluvime jinym
jazykem,
skoda .-(

Jasne jsem predesilal, ze cela tato debala byla, je a bude o nicem

S pozdravem
MK

PS: Ma nesnasenlivost s PICama je jiz znacne fousata - pro srandu mohu
nabidnout
ze sufliku nekolik malo PICu (16C54, 16C84) z roku 1993 :-)))))))