Začínám s PIC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Březen 30 15:34:37 CEST 2005

Rad by som na uvod podotkol, ze som pisal o tom, preco podla mna PIC nie
je vhodne pre zaciatocnika:

Petr Zapadlo wrote:

> Vidite,  a ja jsem z tohohle slintal blahem, protoze:
> -nemusim mit spesl instrukce na manipulaci s piny , rtc a pod
> - rozsah cinnosti je vetsinou podstatne vetsi nez umoznovala x51 se svymi
> specialnimi instrukcemi pro manipulaci s porty.

Tak to ste uplne mimo, pretoze x51 _nema_ _ziadne_ specialne instrukcie
pre manipulaciu s pinmi. To tak 8080/Z80, alebo AVR, ale aj u nich je to
tak vselijako.

Asi som sa nevyjadril dost presne, uz to dvaja zle pochopili - "volne
prelina" znamena, ze je to stale iny pomer a ine rozmiestnenie SFR a
RAM, nie su dane jasne hranice.

> Problem s bankovanim jsem mel i na x51 a to s bankovanim registru

Rozdiel je, ze to u '51 NEMUSITE pouzivat.

> je a to tak, ze zadne nebudou (pouziji se vhodnejsi typy procesoru)

... ktore maju zasa inak rozhadzane SFR a ine...
... a su to uz tie zlozitejsie, nic pre zaciatocnika...

> Ja jsem pred tim neco malo delal na 68HC11 , 8048 a x51 a prisly mi ta
> instrukcni sada jako naprosto super, jednoducha, zapamatovatelna,
> pochopitelna

Mno, ako vravim, tie '51 nie su z tohoto hladiska bohvieco. A '48 to
bolo este horsie. HC11 nepoznam.

> i kdyby se jmenoval napr. buh, takje to jedno, neb je jen jeden  a to si snado
> zapamatuju (alespon ja, i kdyz trpim sklerozou, hlavne k povelum manzelky:-)

Ja proti W ako pismenku nic nemam, len s A vychadza ta mnemonika
citatelnejsia...

Atd.atd.atd....

:-)))

wek