Regler - RE: Začínám s PIC

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Březen 30 13:08:56 CEST 2005

Dusan Dolezal napsal(a):

> To jo, ale kdyz demokracie, tak oboustranna, snad mam pravo rict, ze se mi
> vyrobek zda drahy, at uz to rikam primo vyrobci, nebo nekde verejne.

To nepochybne, ale uz jen velmi tezko mu zacit delat rozbory, za kolik
by to mel prodavat. To je proste jeho vec (pokud neni onen statem
protezovany monopolista). Jednoduse: nezlobte se, ale Vase cena je
prilis vysoka, nekoupim to....(apod.). Tot vse.

> [...]
> ne UTOCNY. A jestli neni onen podnikatel uplny debil, tak bude rad, ze mu
> pisu, protoze to je proste zpetna vazba, ktera je k podnikani potreba, a
> kdyz mu to stejne napise 10 lidi, tak bych se nad tim asi mel zamyslet.
> Predevsim on potrebuje cenu stanovit tak, aby byla vyvazena, tedy aby si
> vyrobek koupilo co nejvice lidi (neboli vyrobek, na kterem vydelam 100 korun
> si diky cene koupi treba 1000 zakazniku, zatimco ten stejny, na kterem si
> prirazim 1000 korun, treba jenom deset - hadejte, co je pro mne vyhodnejsi).

Opravdu? To mi rikate novinku... Jenze ta zpetna vazba je ponekud jinak
- viz vyse, formou tedy pouhe sdeleni, ze to nechci/jdu jinam/vyrobim si
sam (to za prvnim lomitkem uz je ale zase vec zakaznika)....

> A kdyz mi slusne napise, ze cena je adekvatni a ze naklady tam skutecne jsou
> takove a takove,

Proc by to mel delat? Proc by vyrobce mel poskytovat zakaznikovi rozbor
svyh nakladu a tedy tim i zisku (a klasicky cesky bolsevicky clovek na
to bude reagovat: "...aaaaa, ta svine zlodejska nas vsechny okrada a
zase ma novy auto a stavi barak...." apod.). Co je zakaznikovi do
kalkulaci vyrobce????? On ma pouze posoudit kvalitu versus cenu nabizene
veci a pak se svobodne rozhodnout pro dalsi reseni...

Ja se takhle chovam jako prodejce i jako zakaznik a povazuju to za
jedine normalni. To, co bylo za bolsevika, uz opravdu nechci ani na vterinu.

--
Jirka