Začínám s PIC

Snail Instruments snail@iol.cz
Středa Březen 30 08:07:41 CEST 2005

> [...]
>Bìhem této doby budou silové obvody blokovány. Proto¾e jsem uva¾oval o
>pou¾ití PIC16F676, u kterého jsou vyu¾ity v¹echny I/O piny, nezbyl mnì
>vnìj¹í reset. Proto mì napadlo, ¾e vyu¾iji vnitøní reset pøi nábìhu
>napájení. Napájení procesoru by tedy bylo samostatné a pøipojilo by se
>teprve ve chvíli, kdy skonèí blokování silových obvodù. V tu chvíli u¾
>budou ustálené vstupy na procesoru. Musí být ale zaji¹tìno, ¾e výstupy
>nesmí "zablbnout". Je tedy zaruèeno, ¾e na výstupech se pøi nábìhu
>napájení  nebude dít nìco nepøedvídatelného?

V datasheetu je schema resetovaciho obvodu, pro 16F676 je to obrazek 9-4
(DS40039C, strana 57).

>-       Podobná otázka je pøi resetu bìhem práce procesoru (napøíklad
>vnìj¹ím MCLR). Kdy pøejdou IO piny do tøetího stavu? Pøi sestupné hranì
>MCLR nebo bìhem MCLR? Nebo to není pøesne udáno? Já vím, ¾e je to øízeno
>hladinou, ale kdy se to skuteènì stane? Pøiznávám, ¾e to jsem je¹tì v
>datasheetu nehledal.

Parametr T34, tentyz datasheet. Konkretne 2us max.

>-       Je reálné vyu¾ívat rozli¹ení AD pøevodníku? V digitálním zaøízení
>mìøit s krokem 5mV? Co ru¹ení?

Procesor samozrejme nevi, co je uzitecny signal a co ruseni. Proste prevadi
to, co ma na analogovych vstupech (a na vstupu reference). Takze ruseni je
treba odstranit jeste pred privedenim na procesor. Jinak vsech 10 bitu funguje.

> [...]
>výstupech. Reagovat musí zhruba do 10us. Uva¾oval jsem o posuvných
>registrech (3 x 4021na vstupy a 3 x 4094 na výstupy pro LED indikaci). To
>bych asi dost tì¾ko stíhal. Také místo 20 x LED by mohl být LCD a více
>poruch zobrazovat postupnì. Indikace je pro identifikaci problému a
>vyu¾ije jí a¾ servisman. Rychlá odezva musí být jen ne tìch tøech
>výstupech, které zajistí bezpeèné a ne zrovna jednoduché odstavení stroje.
>S kolegou jsme zatím do¹li k závìru, ¾e budou jednodu¹¹í ty klasické
>klopáky a jednoduchá logika. Nechci se ale zatím vzdát elegantnìj¹ího

Tohle nelze rozhodnout bez dalsich informaci. Proste budto se obsluha tech
chybovych stavu stihne behem nejakych 100 instrukci nebo nestihne (PIC18F
na 40MHz). Vyhodne bude privest vstupy rovnou na procesor bez nejakych
posuvnych registru apod.

>-       Ostatní elektronika je na 15V logice. CMOS a OZ. Jak jednodu¹e
>pøecházet z 15V na 5V a opaènì?

Odporovy delic (zenerka) smerem dolu, 74LS07 v opacnem smeru.

>-       Jaký je problém s ru¹ením? Zaøízení bude pracovat v továrnì. VN,
>mìnièe, velké tyristory,… Pùvodní elektronika pou¾ívala logiku DTL
>odolnou proti ru¹ení. Ta se u¾ ale nevyrábí. Také tam byl malý výbìr
>obvodù (nìkolik základních) a proto se zaøízení rozrostlo na mnoho desek
>(mnoho konektorù FRB, mnoho problémù). Teï se kolega sna¾í vmìstnat v¹e na
>tøi desky za pomoci modernìj¹ích obvodù, hlavnì CMOS. A proto jsem se také
>pustil do PIC. Mìly by nìkteré obvody, které nepotøebují velkou rychlost,
>je¹tì zjednodu¹it.

Plati asi totez, jako u A/D prevodniku. Jinak doufam, ze nebydlim blizko te
tovarny... =:-o

J. Hanzal