software

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Březen 29 01:11:09 CEST 2005

Dne pondělí, 28. března 2005 23:26 Jirka napsal(a):

> Ano? Muzete byt prosim konkretni? Viz
> http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/
>
> Nejak o tom totiz nevim a navic se mi zda, ze zcela smesujete kategorii
> "audiovizualni dilo" a "pocitacovy program"...

Pardon, starý zákon :o)

Napravuji:

§ 31

Citace

Do práva autorského nezasahuje ten, kdo
a) cituje ve svém díle v odůvodněné míře výňatky ze zveřejněných děl jiných
autorů,
b) zařadí do svého samostatného díla vědeckého, kritického, odborného nebo do
díla určeného k vyučovacím účelům, pro objasnění jeho obsahu, drobná celá
zveřejněná díla,
c) užije zveřejněné dílo v přednášce výlučně k účelům vědeckým nebo vyučovacím
či k jiným vzdělávacím účelům;

 vždy je však nutno uvést jméno autora, nejde-li o dílo anonymní, nebo jméno
osoby, pod jejímž jménem se dílo uvádí na veřejnost, a dále název díla a
pramen.

§ 37

Užití díla rozmnožováním a rozšiřováním rozmnoženin

(2) Do práva autorského nezasahuje ten, kdo
a) zhotoví při užití díla dočasnou nebo náhodnou rozmnoženinu díla v
elektronické podobě, která nemá samostatný hospodářský význam, jejímž účelem
je umožnit snadnější využití díla, a jejíž zhotovení je nedílnou a nezbytnou
součástí technologického postupu zpřístupnění díla, včetně takové
rozmnoženiny, která umožňuje účinné fungování přenosového systému,

§ 66

Omezení rozsahu autorových práv k počítačovému programu

(1) Do práva autorského nezasahuje oprávněný uživatel rozmnoženiny
počítačového programu, jestliže
a) rozmnožuje, překládá, zpracovává, upravuje či jinak mění počítačový
program, je-li to potřebné k užití počítačového programu v souladu s jeho
určením, včetně opravování chyb programu, není-li dohodnuto jinak,
d) rozmnožuje kód nebo překládá jeho formu při rozmnožování počítačového
programu nebo při jeho překladu či jiném zpracování, úpravě či jiné změně, a
to ať již sám nebo jím pověřená osoba, jsou-li takové rozmnožování nebo
překlad nezbytné k získání informací potřebných k dosažení vzájemného
funkčního propojení nezávisle vytvořeného počítačového programu s jinými
počítačovými programy, jestliže informace potřebné k dosažení vzájemného
funkčního propojení nejsou pro takové osoby jinak snadno dostupné a tato
činnost se omezuje na ty části počítačového programu, které jsou potřebné k
dosažení vzájemného funkčního propojení.

(3) Informace získané při činnosti podle odstavce 1 písm. d) nesmějí být
poskytnuty jiným osobám ani využity k jiným účelům než k dosažení vzájemného
funkčního propojení nezávisle vytvořeného počítačového programu. Dále nesmějí
být tyto informace využity ani k vývoji, zhotovení nebo k obchodnímu využití
počítačového programu v podstatě podobného v jeho vyjádření nebo k jinému
jednání ohrožujícímu nebo porušujícímu právo autorské.

(4) Ustanovení odstavce 1 písm. d) a odstavce 2 nesmí být vykládána
nepřiměřeně na újmu oprávněných zájmů autora ani v rozporu s běžným
využíváním počítačového programu.

HLAVA III

ZVLÁŠTNÍ PRÁVO POŘIZOVATELE DATABÁZE

§ 88

Vymezení pojmu

(1) Databází je pro účely tohoto zákona soubor nezávislých děl, údajů nebo
jiných prvků, systematicky nebo metodicky uspořádaných a individuálně
přístupných elektronickými nebo jinými prostředky, bez ohledu na formu jejich
vyjádření. Zvláštní práva k databázi (§ 90) přísluší pořizovateli databáze,
pokud představuje kvalitativně nebo kvantitativně podstatný vklad k pořízení,
ověření nebo předvedení jejího obsahu, bez ohledu na to, zda databáze nebo
její obsah jsou předmětem autorskoprávní nebo jiné ochrany.

 § 92

Bezúplatné zákonné licence

Do práva pořizovatele jím zpřístupněné databáze též nezasahuje oprávněný
uživatel, který vytěžuje nebo zužitkovává podstatnou část obsahu databáze
a) pro svou osobní potřebu; ustanovení § 30 odst. 1 věty za středníkem zůstává
nedotčeno,
b) pro účely vědecké nebo vyučovací, uvede-li pramen, v rozsahu odůvodněném
sledovaným nevýdělečným účelem, a
c) pro účely veřejné bezpečnosti nebo správního či soudního řízení.

--

                        Jaroslav Lukesh