software

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Březen 29 00:39:31 CEST 2005

Dne pondělí, 28. března 2005 23:26 Jirka napsal(a):

> Ano? Muzete byt prosim konkretni? Viz
> http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/
>
> Nejak o tom totiz nevim a navic se mi zda, ze zcela smesujete kategorii
> "audiovizualni dilo" a "pocitacovy program"...

Upřesňuji vágně řečené:

§15
     (2) Autorova svolení  k užití díla nepotřebuje  a odměnu není
povinen poskytnout, kdo
c) zařadí  do díla  vědeckého nebo  kritického v  míře potřebné  k
   vysvětlení  textu  anebo do   učebnic  či  učebních  pomůcek  v
   odůvodněném  rozsahu  části  vydaných  děl,  drobná vydaná díla
   celá,  rozmnoženiny  či  napodobeniny  děl  nebo  jejich částí,
   uvede-li autora i pramen;
j) zhotoví  rozmnoženinu  rozebraného   vydání  díla  pro  potřebu
   veřejné knihovny  k dokumentačním účelům a  pro účely vědeckého
   výzkumu;

     (3)  Autorovo  svolení  nepotřebuje  a  odměnu  za užití díla
nejsou také povinny poskytnout
b) knihovny,    školy,    školská    zařízení,    archivy,   muzea
   a galerie,1a)  půjčují-li  nevýdělečně  originály  vydaných děl
   nebo jejich  rozmnoženiny pořízené tiskem  nebo jiným způsobem,
   nejde-li  o snímky  zvukového, obrazového  nebo obojího záznamu
   s výjimkou nevýdělečného  zapůjčení těchto  snímků  pro potřeby
   nevidomých.

     (4)  Oprávněný  uživatel  počítačového  programu není povinen
získat autorovo svolení ani  poskytnout zvláštní odměnu k pořízení
rozmnoženiny,    překladu   nebo    úpravy   takového    programu,
potřebuje-li tuto rozmnoženinu, překlad nebo úpravu
b) ke zjištění  informací nezbytných k  dosažení funkčního spojení
   dvou   nebo  více   počítačových  programů,   pokud  je  taková
   rozmnoženina,  překlad  nebo  úprava  pořízena  jím  samým nebo
   osobou  jím určenou,  nejsou-li tyto  informace běžně  dostupné
   a je-li jejich  získání omezeno na  části počítačového programu
   nezbytné k dosažení uvedeného cíle;

--

                        Jaroslav Lukesh