OT: Smysluplne vyuziti idle casu

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pondělí Březen 28 21:09:00 CEST 2005

On Mon, 28 Mar 2005, Snail Instruments wrote:

> Nemohu se zbavit dojmu, ze je to z vedeckeho hlediska ptakovina. Sekundarni
> a tercialni struktura proteinu ma samozrejme zasadni vliv na jeho
> biologickou aktivitu, ale nezda se mi pravdepodobne, ze by bylo mozne z
> pouheho zkoumani struktury tuto aktivitu odvodit.

Zde jde hlavne o to, jak dotycna struktura bude interagovat s molekulami
okolo. To se da spocitat, i kdyz to zere spoustu vykonu.

> Zkusim se prilezitostne zeptat kolegu biochemiku. A k objevu novych leku
> je cesta jeste mnohem delsi. Predstava, ze se staci nacpat temi
> 'zdravymi' proteiny, je ponekud naivni.

Nikoliv proteiny samotnymi (tyto se stejne v zaludku vetsinou rozstipou na
hadry, nebo presneji na oligopeptidy), lec spise lecivy, ktere do
dotycnych proteinu zapadnou a budou je selektivne blokovat nebo aktivovat.

A pokud mame nejaky protein, obvykle enzym, specificky pro nejakou vec -
at uz jde o bakterii, virus, tchyni, nebo o nadorovou bunku - kterou
nechceme, a tento je pro rust/preziti/mnozeni te veci zivotne dulezity, a
nam se ho podari selektivne vyradit, vyhrali jsme bitvu. Spousta
antibiotik funguje takhle - akorat ze se jedna o strelbu na pohyblivy cil,
neb vzhledem k rychlosti, jakou ty potvory mutuji, je vznik rezistentnich
kmenu jenom otazkou casu.