Re: hodne OT: Linux a viry

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pátek Březen 25 09:51:53 CET 2005

V první řadě by se mělo definovat co ten virus má splnovat a kdo tu odměnu vyplatí a zda nemůže vzniknout nějaký postih (viz. email níže). Bez toho ten údaj o ničem nevypovídá. Podobně to dělal Daniken (snad si jméno správně pamatuji), napsal pár faktu, ostatní zamlčel, vybudoval teorii o mimozemštanech a sepsal svého času dobře prodejnou knihu.

 Tvůrci viru jsou dle mého názoru často pracovití odborníci v počítačovém oboru (píši o těch co ten virus vymysleli, ne ti co to okopírovali a pak se nechaj chytit). U takového člověka neni problém se přeorientovat na jinou platformu či produkt. Každá platforma je děravá! Své tvrzení čerpam se znalosti UNIXu od společnosti SUN, kde dbají na bezpečnost hodně, neb spolehlivost a důvěrnost dat je klíčová.
 První skupina tvůrců viru, nazval bych je blbci, chce publicitu. Ty vir udělají na nejrozšířenější (tedy nejůspěšnější) produkt na trhu. Zasáhnout co nejvíc počítačů a dostat se do novin.
 Druhá skupina, nazval bych je počítačoví zloději, chtějí moc (přístup k informacím) nebo peníze. Ty jsou rádi když o nich nikdo neví, uklízejí po sobě a skovávají se. O těch nechtějí mluvit ani napadení, neb dodatečná publicita by je poškodila mnohdy víc nez virus. O jejich řádění na UNIXu, LINUXu, NT se skoro nic na veřejnosti neví.

  Množství napadených počítačů pro mne nepřímo říká, jak je produkt mezi lidma rozšírený a jak je úspěšný. O kvalitě produktu vypovídá až ta rozšířenost, pokud si ji dáme do vztahu s marketingem. O tom který produkt je lepší se podle viru nedá usuzovat vůbec. Obecně lepší neni žádný. Když řeknete co od systému očekáváte (technické parametry) a co jste ochotni pro něj dělat (údržba, WH, peníze), můžeme říči který je pro vás vhodnější.
 Jinak je to o mlácení prázdné slámy.

Radek