[OT]: Zahranicni platba pod 200Kc

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Úterý Březen 22 14:33:53 CET 2005

On Tue, 22 Mar 2005, Jirka wrote:

> Mno, jakkoliv jsem dal link na jejich cenik, povazuji ty sluzby za
> absurdne drahe apod., tak jsem zasadne PROTI oznacovani JAKEKOLIV
> standardni obchodni nabidky v trznim systemu za ZLODEJSTVI, LOUPEZ apod.
> (lepe receno jsem na to primo alergicky). Neberte to osobne, ale to
> proste vzdycky tezce zavani tridnim bojem, levicactvim, komunismem apod.
> uz jsem to nejen tady a nejen jednou psal...

Ono pravicactvi a trh bez privlastku a zurivy kapitalismus taky nejsou
nejaka extra vyhra. Kdyz se vsechno meni ve vlastnictvi, vcetne nehmotnych
statku - zvuku, slov, tvaru a barev, dokonce i pachy dnes mohou byt
trademarkovane, kdyz krajina ma takovou hodnotu za kolik penez se do ni da
zapichat billboardu, kdyz se samotna kultura pouziva jako prostredek
dopravy komercnich zprav ke koncovym uzivatelum a k vychove nove generace
spotrebitelu[1], kdyz se z hranolku za dolar padesat k farmarum co ty
brambory vypestovali dostanou s bidou dva centy[2], kdyz jsou lide zmeneni
na pouhe nahraditelne "human resources", kdyz fast food korporace doslova
zdimaji statni programy danovych ulev na job training zamestnancu, ktere
drzi na minimalni mzde a vyrazi je v okamziku kdy splni minimalni delku
zamestnani na uplatneni odpisu a pak najmou dalsi na ktere mohou dostat
nove odpisy[3], kdyz banky vymenuji zivou silu za stroje - bankomaty,
nakecavaji nam jak je to pro nas vyhodne a jeste maji tu drzost si nechat
zaplatit za to ze nam davaji nase vlastni penize a uctovat horentni sumy
za prevody, [4], kdyz se do nekonecna prodluzuje doba kdy se
"intelektualni vlastnictvi" uvolnuje do public domain, jenom aby se dalo
rejzovat o neco dele, to neni sprosta zlodejina? To se mi to jako ma libit
jenom proto ze je to Svaty Kapitalismus? Jestli to, ze mne to nasira, ze
mne dela komunistu, tak rudou vlajku na stozar a kanony ven!

[1] To, ze Santa Claus nosi firemni barvy konsorcia Coca Cola neni uplna
    nahoda: http://www.fortunecity.com/millennium/hibiscus/121/cokesanta.html
[2] Eric Schlosser: Fast Food Nation, pg. 117
[3] ibid, pg. 72
[4] a dalo by se toho najit podstatne vic, ale jsem ustvany jako psi sprezeni