OT: Oko vidi

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Úterý Březen 22 10:39:38 CET 2005

>Paradox je ze v klude dole v tuneli bola nizsia radiacia ako pozadie na
povrchu - osobne overene personalnym dozimetrom.

To neni ani tak paradox ale fyzikalni skutecnost, prirozena radioktivita na
povrchu je z podstaty takova jaka je, Zemsky plast ji pomerne dobre stini.
Vam to myslim nemusim vysvetlovat, berte to spise jako poznamku na okraj pro
ony zelene jejichz jedinou kvalifikaci je zeleny mozek. Jak jinak si
vysvetlit, ze broji proti jadernym elektrarnam , kde sice vznika jaderny
odpat, ale nevadi jim uhelne elektrarny kde jaderny odpad, mimo jine, vznika
take a jeste je nekotolovane rozptilovan do prostredi. Pro jistotu
vysvetlim, hnede uhli obsahuje jiste "relativne" zanedbatelne mnozstvi
uranu, jeho obsah se pohybuje v radu tisicin a setin % (Sokolovske uhli melo
v nekterych partiich dokonce obsah uranu v radu desetin % ). Relativne o nic
nejde, ale kdyz spalite miliony tun uhli tak vam zbyde relativne dost uranu,
ktery se sype z oblohy a stavi se z nej domy :-).

Svou poznamku k Los Alamos jsem ani nahodou nesmeroval ke kvalite zakladniho
vyzkumu, ale k poroste skutecnosti, ze zde probihal vyvoj americkeho
jaderneho arzenalu a to od 40 let minuleho stoleti, tzn pracovalo se tam s
radioaktivnim materialem jako takovym a nedaleko byla jaderna strelnice na
ktere se jeste ne tak davno provadeli i atmosfericke pokusy.
O jadernych "pruserech", ktere zacaly sroubovakem mezi dvema polokoulema
plutonia bylo popsano mnoho literatury.