pomalobezny oscilator - nejaky ochotny tester ?

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Březen 21 12:32:32 CET 2005

>1) proc se to jmenuje PWM, kdyz to nema pro sirkovou modulaci zadny
vstup - nebo jsem neco prehledl?

Ma to jen vystup, protoze vzorky jsou uvnitr toho PICe (tedy ty vstupy jako
tabulka hodnot) a on jen dela tou PWMkou vystup tech vzorku porad dokola.
Proste PWMkou prehrava tabulku vzorku.

>2) mohlo by to pracovat na vyrazne vyssi frekvenci (stacil by tam
obdelnik), nebo je to omezeno tim PICem?

Mohlo by to jet na vyssi frekvenci, specialne pokud by to mel byt jen
"hranaty" oscilator, kde se podobne jako tady jen nastavi frekvence.

Tim malickym PICem je dano to, ze tech vzorku je (u toho jak to je) jen
maximalne 200 (z 256 slov jeho FLASH mi muselo neco taky zbyt pro program).
Tim ze ma jen a pouze interni oscilator, muze jet jen na 4MHz a protoze ta
PWM je softem, jeji frekvence je tim dost limitovana. Tedy o neco malinko by
mozna jeste sla ta PWM zrychlit nebo by sla zrychlit za cenu snizeni
rozliseni.

Takhle jak to je, je nejrychlejsi mozny oscilator 100Hz rovnych, tedy kdyz
se do toho daji jen dva vzorky a to 0 a 250. Ovsem primo k tomu to urceno
nebylo, je to jen druhotny efekt, tedy to co to umi ted je urceno spise pro
puvodniho tazatele, tedy pro ruzne prolinani dvou barev LED, kde PWM na
200Hz lidske oko spolehlive nevidi :).

Nicmene jeste k te PIC10F200. Da se snadno zapnout vystup FOSC4, kde se na
jednom pinu objevi taktovaci frekvence podelena 4. Tedy pokud nekdo
potrebuje ne totalne presny, ale spolehlivy, laciny a maly oscilator na
1MHz, je pouziti PIC10F200 myslim take, zvlaste za ty prachy, rozumne
reseni.

--
Jiri Bezstarosti