Program pro videokonferenci

Martin Záruba swz@volny.cz
Pondělí Březen 21 11:26:07 CET 2005

Jeste doplnek: v pripade GPRS (alespon u Eurotelu ano) lze zdarma mit sice
dynamickou ale verejnou IP. Pripojeni se jmenuje "INTERNET.OPEN"
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Jan Zuffa" <jan.zuffa@inmail.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, March 21, 2005 11:10 AM
Subject: Re: Program pro videokonferenci

Moc sem tato tema nepatri ale P2P je mozne realizovat nasledovne
je pocitac A za NAT routerom bez verejnej IP
je pocitac B za NAT routerom bez verejnej IP
je server  C s verejnou IP.
A a B sa spoja na C, C si ulozi obe NATovane adresy a porty a preposle
navzajom A aj B
A a B sa potom pokusia vyuzit tunel vytvoreny cez router na A->C a B->C
Firewall (NAT) u A aj B sice prve pakety zahodi ale si uz mysli ze tok A
vytvara spojenie na B a naopak.
Maly detail je ze to ide iba cez UDP protokol.
Nefunguje to cez GPRS pretoze tam rotery na kazde nove spojenie (dest. IP
adresu) pridelia novy port.
Ak je dynamicky pridelovany port, prichadza variata B, kde spojenie prebieha
A->C->B a naopak.

tschuuusss.