RE: DPS + fólie - ověřeno - delsi

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Sobota Březen 19 16:32:30 CET 2005

Ahoj

Nedalo mi to,abych tento pěkný návod nevyzkoušel. Sám používám papír na
kterém je nalepená samolepicí tapeta. Nepodařilo se mi najít papírovou
hnědou lepicí pásku, tak jsem zašel mezi své pozůstatky z doby
fotografické a vzal papír na fotografie. Pro úplnost to byl polokartón,
gradace normální, stáří velké.
 Žehlil jsem přes papírový kapesník položený na předlohu jenž byla na
mědi. Teplota také dvě tečky, zhruba jednu minutu. Potud vše OK,
Odmáčení ve vodě se ukázalo jako časově náročný proces, neb po 3hodinách
koupání jsem musel použít  střední sílu a předlohu strhnout. Jak je
vidět z přiloženého obrázku tak někdy šel i toner. Následné vyleptání v
1:1:1 HCL : H2O2 : H2O proběhlo rychle, leptal jsem více než
dvojnásobnou dobu než bylo potřeba.

Shrnutí:
- fotograficky papír polokartón se špatně odmáčí
- toner se na fotopapír přenesl dobře
- přežehlení nečinilo potíže
- při sundavání fotopapíru se částečně strhnul z mědi i toner
- leptat lze v koncentrované leptací lázni

Závěr:
V nouzi lze použít fotopapír, výsledky při odzkoušení a pečlivé práci
budou dobré, některé části motivu bude třeba před leptánim opravit
barvou. Výsledky v testu byly horší než při použití folie.

Dodatek:
Test byl dělán záměrně kritičtěji a bez dodatečných oprav z důvodu
testování.

Radek

On