Patecni OT co s volnym kapitalem ?

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Sobota Březen 19 14:23:06 CET 2005

Tuhle jsem premyslel nad problematikou cerneho trhu a statni regulace. Na
normalnim trhu ma clovek urcitou sanci, ze to, co kupuje, je to, za co
plati; je zde nadeje, ze obchodni inspekce obcas dela svou praci. Jenomze
na cernem trhu neco jako "quality assurance" vicemene neexistuje, zalezi
jen na libovuli a reputaci dodavatele - clovek nema jistotu, jestli v dane
podezrele levne vodce nejsou ftalaty, ci zda v tom, co si zahradkar ve
sklepe vypalil, neni prilis mnoho methylalkoholu. Jelikoz kvalitu
"neoficielnich" produktu zadny kontrolni organ z principu overovat nemuze,
meli by spotrebitele mit prostredky k provedeni kontroly sami.

Uvazoval jsem o moznosti konstrukce kapesniho zarizeni pro identifikaci a
mereni cistoty latek; zatim mi jako nejnadejnejsi vychazi infracerveny
spektrometr (nejspis FT-IR) s vestavenou databazi spekter k porovnani
automatickemu nebo manualnimu. Moje kung-fu na tohle zatim nestaci, ale
maly trh by zde mozna byl.

Nazory?