Program pro videokonferenci

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Pátek Březen 18 13:20:43 CET 2005

Zdravim,
u vsech tehto programu byva problem s verejnou IP. Proste je potreba,
aby alespon jeden z pocitacu mel verejnou IP, jinak se nespoji. Aspon
takova je moje zkusenost coby uzivatele inetu za routerem. Kdyz vlezu na
nejakou stranku co ma zobrazit moje IP tak (samozrejme) vzdycky zobrazi
IP routeru, stejne tak ty komunikacni programy se snazi pripojovat "na
router" a ke me se uz nedostanou :o/ Je to problem vsech programu ktere
komunikuji stylem P2P (peer to peer). Tusim ze Skype to nejak obchazi
zpusobem ze pokud chcou komunikovat 2 passive uzivatele (=bez verejne
IP) tak pouzije nejakeho aktivniho (=s verejnou IP) jako server. Tak me
napada neslo by to na tom routeru nejak nastavit aby treba pakety ktere
prijdou z netu na urcity port (nebo vice portu) preposlal ke me? Pak
bych si treba v ICQ nastavil aby se na P2P komunikaci pouzival prave ten
port a melo by to fungovat, nebo ne? Co je pro to treba udelat na tom
routeru? Konkretne je to router typu stare PC, 2sitovky, linux...

Jiri Drozd