pomalobezny oscilator - sinus

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Březen 17 17:07:40 CET 2005

Dne čtvrtek, 17. března 2005 16:48 Martin Malý napsal(a):
> No, IMHO pro tohleto pouziti by byl lepsi vystup obdelnikovy, modre
> ledky naprimo a cervene pres invertor, a jako oscilator nejake
> zapojeni s 555 nebo uplne nejjednodussi (kdyz uz tam bude ten
> invertor) zapojeni se tremi invertory, kondikem a odporem.

Tak a jsme tam kde jsme byli. Ještě jednodušeji to jde udělat s pouhými dvěma
tranzistory, zapojenými jako astabilní multivibrátor. A když k tomu přidáte 2
odpory a 2 kondy, bude to mít i plynulé rozsvěcování/zhasínání.

A když přidáte třetí tranzistor (+ 2R1C + C +RC), bude vám to blikat
trojfázově.

Příště radeji dejte vědět, co chcete udělat za cílové zařízení, taky jsem vám
mohl poslat muzikantský LFO co jen na součástky vyjde k tisícovce (a že tam
moc tranzistorů zrovna není).

--

                        Jaroslav Lukesh