Mala vydrz dalkoveho ovladani VW

Karel Radkovský karel.radkovsky@seznam.cz
Středa Březen 16 10:46:41 CET 2005

Dobrý den,

kdysi jsem spravoval taky nějaký dálkáč, už ani nevím jaký byl výrobce. Byl
napájen z takové té super miniaturní 6V baterie (vypadá to jako malinkatý
tužkový článek) a zjistil jsem jednu věc: pokud se tam vložila nově
zakoupená baterie, tak byl odběr řádově jednotky mikroampér. Když jsem
stisknul tlačítko, tak odběr vyskočil mžikově na cca jednotky mA (už přesně
nevím kolik) a pak se ustálil na cca 1mA. Tam se držel po různě dlouhou dobu
a pak zase klesl na ty jednotky mikroampér. Ta doba bylo různá, od několika
sekund do několika minut.
Jen tak pokusně jsem tam zkusil dát keramiku 100nF na tišták k napájení a
hle - bylo po problému. Předtím tam byl jen obyč. elektrolyt, tuším 1uF -
ten jsem tam nechal.

Já osobně jsem si to vysvětlil tím, že ta nová baterie měla jiný vnitřní
odpor, než originální a ten obvod se jednoduše po stisku tlačítka
rozkmital...

S pozdravem Karel Radkovský.

----- Original Message -----
From: "Jiri Foldyna" <jiri.f@avizo.cz>
To: "'HW server konference'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 15, 2005 10:58 AM
Subject: Mala vydrz dalkoveho ovladani VW

Dobry den,

mam problem s dalkovym ovladanim centralniho zamykani u VW Bora. Puvodni
baterie v ovladaci vydrzela cca 1 rok, pak ji dosel dech a tak jsem ji
vymenil za jinou (CR2032 od Kodaku). Ta vydrzela asi tri tydny, tak jsem tam
dal dalsi (pro zmenu CR2032 od Maxellu a po tydnu uz ji taky dochazi dech).
Stejny problem mam i u druheho ovladace - baterky tam odchazeji jako na
bezicim pasu (v servise mi tam dali Vartu, ta vydrzela asi mesic). Nevite
nekdo, v cem by mohl byt problem ? Nejprve jsem si myslel, ze je vadny
ovladac, ale ze by po vymene puvodni baterie klekly oba se mi nezda
pravdepodobne. Neresil uz to nekdo nebo nevite nekdo, v cem by mohl byt
zadrhel ?

Diky

Jiri Foldyna