dotaz - modulace OFDM

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Úterý Březen 15 23:46:43 CET 2005

Aha, ted mi to doslo. Zmatl mne vas priklad se dvema generatory mezi kterymi
se prepina.

Takze abych to upresnil, to co popisujete je FSK, jen s tim ze se nikdy
nejedna o dva generatory (alespon co jsem videl v praxi) ale o jeden, ktery
je prepinan. A predevsim bavime se o generatoru nosne, jako priklad vysilac
s frekvenci 433.125Mhz je FSK modulovan tak, ze pri jedne logicke urovni je
na frekvenci 433.120 a pri druhe logicke urovni na frekvenci 433,130. Pak
dale plati to co jste psal o spickach a zaoblovani prechodu pri GMSK. Pri
teto technice je potreba dostat vystup modemu primo na varicap oscilatoru.

To co jsem popisoval jako FFSK funguje trochu jinak, a to jako priklad
vysilac s frekvenci 433.125 je pri jedne logicke urovni modulovan nf
signalem z jednoho generatoru o frekvenci 1200Hz a pri druhe logicke urovni
je modulovan frekvenci z druheho generatoru o frekvenci 2200Hz. Takova
modulace projde bez problemu modulacnim retezcem radiostanice a tak se takto
da modulovat jakakoli radiostanice bez zasahu dovnitr. Pouziva se napriklad
i na CB....

Tony OK1HMA