Pouzitie FLASH v jednocipe ako datova pamat; was: Prosim kritiku

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Březen 15 18:01:25 CET 2005

Pavel wrote:

> Flash ma urcitou zivotnost resp. pocet cyklu, typicky 10.000 - 100.000
> cyklu podle typu, pro konfiguraci neni problem, pri logovani ovsem muze

No myslim si, ze 1e4 je uz trosicka out a dnesny standard je 1e5, videl
som uz aj 1e6. Aj ked zvacsa ide o typicky udaj a mam obavu, ze nie
kazdy ho zarucuje...

> [...]
> a k chybam v zapsanych datech. Vymena MCU je preci jen narocnejsi a
> casto drazsi nez samotne EEPROM, Jirka by mohl doplnit cosi o servisu
> kdyz je MCU zamcen a obsah neziskatelny apod. Pokud pouziji EEPROM typu
> FRAM, mam, jako programator, navic pohodli v podobe okamziteho zapisu a
> dle vyrobce temer nekonecne zivotnosti.
>
> Samozrejme, nemuzu Vam branit v tom pouzit programovou FLASH pro
> logovani. A koneckoncu neni logovani jako logovani, log chyb ktere
> nastanou jednou za xx let se na zivotnosti asi tez nepodepise.

No ale ved o to ide.
Tusim sa pisalo cosi o 14 dnoch na tych 8kB, takze aj na tych 1e4 cyklov
mi to vychadza nejakych 380 rokov, to by mohlo stacit :-)
Pochopitelne to napise inteligentne, takze aj ked sa ten log bude
vycitavat, bude sa zapisovany bod posuvat cez celu FLASHku, aby sa
"osuchavala" rovnomerne.

Cim nechcem povedat, ze FRAM su zle, to vobec nie, su fajn, mame na nich
jednu aplikaciu ktoru sme predtym riesili baterkou zalohovanou RAMkou v
procesore a to bolo naozaj fuj. Ale tam ide o zapis 10x za sekundu...

> Odhalil jste me :-) Ano myslel jsem eZ8, konkretne Z8F2421 ale mam
> dojem, ze moznost programovat vnitrni Flash z programu maji i nektere
> PIC a AVR a predpokladam, ze tim vycet MCU s touto moznosti nekonci.
>
> Ako sfinga? Byla to jen poznamka, ze neco takoveho je mozne a dale se
> nikdo neptal, az ted Vy :-)

No uz v prvej odpovedi ste nadhodili ze by ste pouzili nieco ine ako AVR
a ani v druhej ste to nekonkretizovali, a nie je mi presne jasne, preco,
  predtym ste ich vcelku propagovali...
:-)

wek