Civka vinuta plochacem

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Březen 15 17:47:41 CET 2005

Pavel wrote:

>To zni zajimave, nepodelite se o podrobnosti (jen pro zajimavost)?

ja som tie transformatory nevyvijal, ale aj to boli cesi :-)
Princip je velmi jednoduchy, namiesto navijania dratu si vinutie
namalujete na plosaku. Podla pozadovaneho prierezu si zvolite sirku
vodica a hrubku medi a podla poctu zavitov pocet vrstiev. V tomto
pripade bolo treba velmi vysoky vystupny prud, tak tam museli zapiect
0.5mm hruby meddeny plech. Inak planarne transformatory nie su ziadna
novinka, v modernych menicoch sa pouzivaju stale viacej...

>Hadam spravne, ze sidlo te firmy je v ulici Ceskolipska v Melniku? :-)

ano, nemenovana firma Prin...ted vyvinula v spolupraci s Ivanom
technologiu a teraz ich robia tusim 3000 :-)