Prijem rozhlasu (a rozvidu) / DVB-T a DVB-S

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Úterý Březen 15 17:40:38 CET 2005

Ne, lisi se velmi vyznamne. Stejny je pouze vstupni multiplex, ale modulace
se u kazdeho ze systemu DVB-T, DVB-S, DVB-C snazi maximalne vyuzit vlastnosti
"poskytnutho" kanalu. U DVB-T se pouziva system 8k (vetsina Evropy) nebo 2k
(Britanie a mozna jeste nejake dalsi zeme, ale je jich minimum). V systemu 8k
se moduluje 16-QAM a 64-QAM v 6048 subnosnych ortogonalniho FDM. (v 2k
systemu je to 1512 subnosnych modulovanych QPSK (= vlastne 4-QAM) a 16-QAM) K
tomu jsou tam jeste pravidelne vkladany tzv. pilotni subnosne, ktere doplnuji
celkovy pocet na  6817 resp 1705 subnosnych.

DVB-S pouziva QPSK se sirkou pasma 33MHz a mam za to, ze tam neni zadne OFDM,
proste se moduluje pouze klasicka QPSK.

DVB-C pouziva 16-QAM, 32-QAM nebo 64-QAM se sirkou pasma do 8MHz IMHO taky
bez OFDM

> Projde kanal DVB (pokud jsem dobre pochopil, ma stejnou sirku jako v
> jiz pridelenych pasmech analogove TV, pokud ne, opravte me) tunerem z
> bezne analogove telky na mezifrekvenci tak, aby byl na vystupu (mf)
> rozlustitelny?

Ne, protoze je treba naprosto rovna prenosova charakteristika v cele siri
8MHz a to bezny tuner a mf z televize nemaji. Ale principielne, kdybyste
tuneru nasadil nejaka rovnatka, ktera by to vyrovnala :-), tak by pouzit sel.

> Dekuji za pouceni a zdravim, Marek P.

Neni zac. Takove male pomaturitni studium :-))))

Jakub Serych