Pouzitie FLASH v jednocipe ako datova pamat; was: Prosim kritiku

Pavel pavel_t@centrum.cz
Úterý Březen 15 17:34:28 CET 2005

> Mozem vediet, preco nie?

Flash ma urcitou zivotnost resp. pocet cyklu, typicky 10.000 - 100.000
cyklu podle typu, pro konfiguraci neni problem, pri logovani ovsem muze
dojit k prekroceni teto (resp. fyzicke toho konkretniho kusu) zivotnosti
a k chybam v zapsanych datech. Vymena MCU je preci jen narocnejsi a
casto drazsi nez samotne EEPROM, Jirka by mohl doplnit cosi o servisu
kdyz je MCU zamcen a obsah neziskatelny apod. Pokud pouziji EEPROM typu
FRAM, mam, jako programator, navic pohodli v podobe okamziteho zapisu a
dle vyrobce temer nekonecne zivotnosti.

Samozrejme, nemuzu Vam branit v tom pouzit programovou FLASH pro
logovani. A koneckoncu neni logovani jako logovani, log chyb ktere
nastanou jednou za xx let se na zivotnosti asi tez nepodepise.

> Mimochodom, tvarite sa tu zahadne ako sfinga, tak budem hadat: Z8?

Odhalil jste me :-) Ano myslel jsem eZ8, konkretne Z8F2421 ale mam
dojem, ze moznost programovat vnitrni Flash z programu maji i nektere
PIC a AVR a predpokladam, ze tim vycet MCU s touto moznosti nekonci.

Ako sfinga? Byla to jen poznamka, ze neco takoveho je mozne a dale se
nikdo neptal, az ted Vy :-)

> wek

Pavel