Ozon

Delphin delphin@post.cz
Pondělí Březen 14 15:55:01 CET 2005

> V poslednom case ma zaujali vlastnosti ozonu, ale ako hladam tak hladam,
> nikde som nenasiel konkretny navod na
> konstrukciu ozonizeru. Nenasiel by sa niekto, kto nieco take konstruoval,
> pripadne vie poradit?
> Viem ze to ide za pomoci VN(parametre???), pripadne UV lampou ozarovat
> obtekajuci vzduch. Viac ma zaujima ta > VN produkcia(tvary elektrod,
> atd.).

Muzete zkusit Dellonuv nasobic napeti, schema je napr na
http://elektronika.kvalitne.cz/VN/vnnasobic/vnnasobic.html. Na vstupu je
230V AC, kondenzatory musi byt na 630V, diody vyhovi 1N4007, vsechno cca
15x-20x + bezpectnostni odpor 100k na vstupu "gnd". Orientaci diod volite
zda budete vyrabet anionty nebo kationty. Na vystupu musi byt bezpectnostni
odpor v radech megaohm pro pripad nahodneho dotyku. Hrot vyberte s co
nejvetsim gradientem elektrickeho pole (nebo jaxe to spravne jmenuje), v
praxi tenky dratek.