Anteny na digitalni vysilani TV

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Březen 14 14:52:06 CET 2005

Tak i tak. Na jednom kanale (sirka pasma plnych 8MHz od kraje do kraje) se
vysila tzv multiplex, coz je myslim do 6ti TV programu, nekolik radiovych
programu (nevim kolik) plus pridavne sluzby (lepsi teletexty, sluzby spojene
se zpetnou vazbou od divaku atd.)

Tento jeden kanal pokryva uzemi tak, ze vsechny vysilace na onom uzemi
vysilaji synchronizovane totez (rizeno z GPS casu). Vzhledem k tomu, ze
perioda jednotlivych modulacnich symbolu je v radu milisekund, vubec vam
nevadi, ze prijimate signal treba z nekolika zdroju posunuty treba o desitky
mikrosekund.

A jsou tam dalsi podarene taskarice jako je napriklad tzv. hierarchicka
modulace (myslim, ze ted v experimentu se zatim nepouziva, ale je to uzasna
vec). Modulaci QAM64 hierarchicky postavite na QAM16 a prijimac si vybere
jestli ma dostatecne prijmove podminky na to, aby ziskaval vice informaci z
QAM64 nebo, zda je prijem tak hrozny, ze si musi vystacit s mene informacemi
na QAM 16 :-))

Jakub Serych