Membrana kondezatoroveho mirofonu

Zdenek_Z zexy@centrum.cz
Neděle Březen 13 09:56:32 CET 2005

Zdravim,
nevim jak u tohoto mikrofonu, ale obecne jsou vsechny dirky v pevne
elektrode pruchozi - umoznuji pronikani vzduchu z mezery mezi membranou
a pevnou elektrodou do prostoru za pevnou elektrodou do tzv.
rezervoaru.  Jinak by membrana byla pekelne tlumena. Pokud se nachazeji
otvory za pevnou elektrodou po obvodu mikrofonu, jedna se o tzv.
rychlostni mikrofon 1.radu - ten ma osmickovou smerovou charakteristiku.
Pokud nema, je tlakovy 0.radu, ma kulovou charku. Kombinace obou -
kardioidni. V pripade toho uzavreneho ale  musi vzdy  existovat  nejaky
maly  otvor  ven (kapilara) pro vyrovnavani  tlaku.  Ten  otvor musi
byt dostatecne maly, aby neovlivnoval frekv. charku mikrofonu na spodnim
frekv. pasmu. Ty otvory v pevne elektrode take velice vyznamne ovlivnuji
frekv. charku - jeji horni okraj. Cim vic a mensi , tim lip.

Zdenek Zechovsky